Hårt arbete

Vi kom igång ganska tidigt idag och nu är den gamla altanen bortplockad från "lilla huset" här...

Ni ser där det är jord (under fönstret) var den innan och så småning om är det hit den ska flytta under vårt sovrum och tjejernas rum...


Själv tog jag på mig (miss)nöjet att skrapa de vita gamla möblerna. Men som jag slet tror jag inte att det ens är värt det. Nä det får nog bli ett litet cafébord och ett par stolar och så hängmattan.

Berättade om hängmattan för min granne Gunnar och han skrattade åt mig och undrade om det var en önskedröm om att kunna ligga i den.

Dragan och Adeline kom en sväng och tjejerna pysslade lite ute i det gröna.

Joakim åkte iväg med sina killkompisar till en annan gammal vän vid 13.30 för att laga thaimat och spela poker. Så jag har varit allena med kidsen och "vi" har tvättat,  lagat en underbart god kycklinglasagne och röjt i badrummet ner och i den stora lådan med det vi tömde från badrummet innan reonveringen. Jag har slängt nästan en stor säck med grejjer!!

Nu ska jag snart lägga ELias, tvätta golven uppe, spela en omgång spel med tjejerna, och sedan ta mig ett gott bad tror jag. Se en film om jag inte somnar av utmattning. ;-)


Kommentarer
Postat av: Malin (svägerska)

Hej på er! Hoppas allt är bra, det ser så ut i alla fall! Gud va skönt med altanen i skuggan men bäst är nog hängmattan ;) Passar gärna dina barn om du vill ligga i den, men.... tjänst o gentjänst.....hahaha(skoja bara)Den där svärfar är allt bra att ha, han hjälper till med allt man ber om, om han är "sugen" på det:D Undrar lite om ni har några planer på måndag eller tisdag? Ni kanske vill "leka"?? Ha det bra å kramar till er

2009-07-17 @ 22:31:40
Postat av: Carin

Låter som du e värd ett bad;)

2009-07-18 @ 05:29:25
URL: http://tatan.blogg.se/
Postat av: Angelica

Men åååååh! Jag önskar vi var så där snabba när vi ska göra nåt. Här tar det ugnefär ett år att bara planera...

2009-07-19 @ 20:30:23
URL: http://vidlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0