Fridas 2008

Hänger på den nya trenden och sammanfattar mitt år. Jättekul att tänka vad som har hänt under året. Det är nog en hel del, när man börjar gå tillbaka i arkivet. Tror dock inte att jag får fram så många bilder kanske. Har ju den nya datorn...

Det är stor risk att detta blir väldens längsta blogginlägg!

Let´s see what we´ll find!


Januari 2008

Jag går in i det nya året höggravid, tjock och go, mörkhårig och förväntansfull över vem det är som bor i min mage och håller igång som en galning dag och natt. Jag är helt säker på att bebisen ska komma när som helst. Ialla fall innan månaden är över!
Kanske på min 30 årsdag?
Men nä, jag firar lite lätt med smörgåstårta vanligtårta och "öppet hus" den 21 januari att jag fyller 30 år.
Jag dricker Hallonbladsthe för att stärka livmodern och förhoppningsvis sätta igång något. En avgjutning i gips hinns med också.


Joakim skriver kontakt med Superettan-laget Qviding, efter en lång förhandling med LSK som inte löser sig, de vill bara skriva ett år, men här får han ett bättre kontrakt ch två år. Vi är nöjda!



Februari 2008

Drömmer mycket om bebisen, det är en flicka som heter Molly. Men februari blir en månad som vi snabbspolar förbi. Det är en seg månad, inget händer, alla bara väntat på bebisen! Jag känner mig lite uppgiven. Provar hopprep men blir bara trött och kissnödig. ;-)



Mars 2008

Lisa fyller år, 30 stycken den 1 mars. Jag vaknar den dagen med en annorlunda känsla i kroppen. Ska det bli bebis idag? Barnen sover hos mamma som de gjort många gånger den sista tiden! Mamma har trott att bebisen ska komma nu ett tag...
Jag och J åker och grattar Lisa sedan middag hos mamma. På em åker vi på handboll, Brynja spelar, men jag hämtar BB-väskan först. Just in case.
Inget händer. Ser på Melodifestivalen på kvällen. Somnar besviken! Men vaknar kl 00.15 av lite småvärkar, men de kommer tätt!
Åker in till BB redan efter ca 45 min och är där lite innan kl 02. Det är lugnt en ca 15 min och jag tycker att det är pinsamt eftersom jag trodde och sa till dem att jag var rädd att det skulle gå fort. kl 2.05 går vattnet! Och äntligen kommer vår bebis!!
Elias kommer som skjuten ur en kanon den 2 mars kl 3.44! Helt underbar med en snopp och världens längsta ögonfransar.


Vi njuter av vår familje och får mycket besök. Tiden bara rinner iväg. Påsk var det visst med. Självklart kom världens sötaste påskkärring!



April 2008

Elias växer så detr knakar. (ja han gjorde det på den tiden.) Över 1 kg har han gått upp! Dessutom måste han vara världen starkaste bebis!

Han gillar att ligga på magen och kolla. Och har rullat över till rygg ett par gånger. Inte medvetet men han gör det titt som tätt.

Alice lär sig att cykla! Hon är 4½ år och hur duktig som helst!


Joakim får snickarbyxor och bygger vpr fina altan.



Maj 2008

På BVC-kontrollen tycker läkaren att Elias har ett blåsljud på hjärtat. Jag fick panik, men senare visade det sig att hans lilla ticker är helt perfekt! Men många oroliga tankar hann jag tänka.

Vi döper vår Son till Allan Elias Joakim och har ett härligt dopkalas i församlingshemmet. Tyvärr var det mycket bortfall av gästerna så det blev massor med smörgåstårta och tårta över. Men ett helt fotbollslag i GBG var nöjda.


Linnéa fyller 7 år och har kalas tillsammans med Saga på Lje-gården och bjuder hela klassen på Discokalas.

En värmebölja i slutet på maj håller i sig ett tag och vi njuter av värmen på altanen, men ofta blir det för varmt och Linnéas kalas för familjen får hållas på baksidan i skuggan.


Juni 2008

Sommarvärmen är underbar och vi är på stranden så mycket det går!

Och när vi laddat upp med Sverigetröjor till hela familjen åker Sverige ur EM. Jäkla otur!


Linnéa har sin första skolavslutning och det känns riktigt stort att sitta där i kyrkan och lyssna på alla sommarsånger. Minns hur det kändes när man själv var liten och sommarlovet skulle börja!

Vi är på UL och ser att Elias hjärta ser jättefint ut. En sten föll från mitt hjärta.
Dessutom börjar han åla.


Juli 2008

sommarvärmen försvann, men kom tillbaka efter midsommar någon gång så vi är en del på stranden. Elias njuter där och sover som en stock i vagnen.
Han är stor kille och börjar äta lite smakisar. Så här ser han ut när pappan matat med gröt. (Han ser fortfarande ut så när pappa matar.)

Vi hinner med en tur till Liseberg. Flickorna åker ALLT! Jag är lika harig som vanligt och åker bara Cirkusexpressen och Simulatorn. ;-)

Känner mig lite deppig. Antagligen hormoner och sömnbrist som spökar, men har en liten jobbig period. Bestämmer mig för att rycka upp mig! Klipper mig och skaffar en ny blogg är ett bra sätt. ;-)

Elias är sjuk för första gången med hög feber i några dagar. Men hämtar sig snart.

Kompisen Mattias kommer till världen.



Augusti 2008

Vi blir medbjudna av Lisa med fam ut till Ängön där vi har en helt underbar dag med hela Olsson-släkten. Solar och badar och äter gott!

Elias ålar fort som sjutton och en grind är ett måste.

Jag blir åter blond.
Både jag och Joakim glömmer av vår förlovningsdag, som vanligt. I år är det 11 år sedan vi förlovade oss.

Linnéa börjar ettan, skolan på riktigt! Och sommarlovet är över. Rätt skönt när vardagen kommer igång och barnen är glada över skolan och dagis igen!
Elias lär sig att sitta. Provade en dag att sätta honom och han sitter helt stadigt och faller aldrig! Han är en riktigt cool kille den där E.

Jag vill bli hurtig och börjar testa lite gympa och yoga.

Men det fungerar inte med Jockes träningar, så jag får sluta innan jag ens hinner börja nästan.

Jag och maken gör en helt galen shoppingtur till ULLARED. Kommer hem med massor!!


september 2008

Hösten är här och jag har redan tröttnat. Är så ressugen och vi bokar en resa till Egyptem. Längtar till november!
Vi börjar planera för att renovera övervåningen och köket.
Elias får sina första tänder, de två nere.

Annars är september en riktig tråkmånad.
Jo, just det, jag gjorde mitt stora radio-jobb då! Tack för den Cissi.  :-)


Oktober 2008

Oktober kommer ju alltid att vara Alice månad! I år fyller hon 5 år. Det är stort. :-)



November 2008

vi börjar med att fira världens härligaste Ludde som fyller 1 år den 2 november. Sedan fortsätter vi med en härlig vecka i
Sharm el Sheik! Kanonresa och vi åker säkert nästa år med.


Vi har bröllopsdag när vi kommer hem, men vi firar den inte. Får slå på stort när det är 10 år!


Den stora renoveringen av köket drar igång. Jag är laddad men får inte vara med. Jag och barnen flyttar hem till mamma och pappa i några veckor medan det värsta är gjort. Men fint blir det.


December 2008

Kaninerna försvinner spårlöst! Tragedin är stor för tjejerna, men livet går trots allt vidare.
Köket tar sakta men säkert form och det blir superfint!

Elias är högt och lågt och står upp överallt nu och går runt möbler. Han kryper nu helt "normalt" och har helt lagt av med ålandet. Snabbt som katten tar han sig fram. Och det är inte särskilt barnsäkert hemma.
Han får sina två tänder uppe och har några jobbiga dagar innan de kommer ut. Så här fina är dem.

Vi har luciafirande på dagis, lussetåg hemma med Linnéa, Alice och Robin. Och så var det tjejkväll hos Jossan med trevligt sällskap, god mat och julklappslek.

Julen firade vi hemma hos mamma o pappa. Skaran kändes lite fattig i år eftersom Nicke och Brynja låg på en strand i Thailand.

Dagen innan nyår åkte vi som bekant upp till Goda Vänner i Stlhm. Hade en mysig tid, men lite för kort.


Summan av året är att det har varit ett riktigt bra år! Mycket har hämt och det största av det största är såklart att vår SOLSTRÅLE Elias föddes och gjorde vår familj helt komplett!
Men framför allt av vi har varandra, vi är friska och lyckliga.

Jag tror att 2009 kommer bli ett helt underbart år. Hur kan det inte blir det??

Kärlek till er alla!

Kommentarer
Postat av: Tina

Kul att se och läsa om ert år även fast jag följt dig hela året ändå=)=)

2009-01-02 @ 20:05:23
Postat av: M i m m i s | D e s i g n

Vilket härligt år du haft! :)

2009-01-02 @ 21:45:53
URL: http://mimmisdesign.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej gumman, va roligt det var att läsa ett helt år så där. Låter som ett mysigt och härligt år =) Mkt trevliga saker. Åh vilken fin altan ni har fått!! Kramar

2009-01-02 @ 22:16:18
Postat av: Carin

Känner igen det mesta som hänt faktiskt, som trogen läsare så har man koll. Tänk så många anonyma som inte kommenterar som läser våra bloggar. Kraam

2009-01-02 @ 23:18:11
URL: http://www.nogg.se/tiora
Postat av: Angelica

Shit vilket år! Känns inte om om det har hänt nåt hos oss under 2008... Märkligt...

2009-01-03 @ 09:15:30
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: Sandra

Fartfyllt år verkar det som :)

Så du har din karl i Qviding? Då möts våra män i premiären i år!

2009-01-12 @ 01:28:11
URL: http://froggie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0