Vinterland

Gud vad vacker det är ute nu!
Solen skiner och det är snö och -7 grader. Längtar ut! Elias sover men senare blir det nog en tur med pulkan.

Sitter och gör matlista för de kommande veckorna.
Gjorde en för denna och har varit riktigt duktig på att handla och följa den.

Jag kan kanske börja dela med mig som tanken var för ett tag sedan. Intresserade eller ej mina matsedlar kommer här:
(Så kan jag ha lite koll själv och gå tillbaka när jag behöver inspiration.)

Denna veckan har sett ut så här:

v. 7

mån: Potatismos, ugnstekt lax med sås.
tis:    Spagetti och köttfärsås
ons: stekt falukorv och stuvade makaroner
tors: pasta och kycklingsås med bacon, vitlök och örter
fred: Lasagne och sallad
lör:  fiskpinnar, potatismos och kall sås
sönd: fläskfilé i lök o senapssås och pressad potatis

v. 8 (sportlov)

mån:  Hamburgare, pommes och grönsaker
ris:  Äter ute. Pannkakor senare
ons: fetapannbiffar, klyftpotatis med grönsaker och kall sås
tors: kyckling, ris och currysås
fred: Tacos
lörd: nudlar och kycklin/grönsakswok
sön: Skinkstek, sås och potatis

v.9

Mån: Köttfärsås och pasta
Tis:  Korvstroganoff och ris
Ons: Pannbiff, lök o potatismos
Tors: Lax, couscous och grönsaker, kall fetasås
Fred: Bacon o kycklingpasta
Lörd: Pizza
Sönd: Halv special

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag har haft samma tanke att lägga ut våran matsedel, kanske gör det. Kul faktiskt att se vad andra äter till vardags och få lite nya ideer.=)

2009-02-13 @ 11:47:58
Postat av: Frida

Tina: Ja gör det! Då får man lite inspiration när ideérna tryter. :)

2009-02-13 @ 12:20:19
Postat av: Anna T

TOPPEN IDE!!! Jag har noll fantasi när det kommer till middagen och ofta slutar det med att vi äter ute :)

kram

2009-02-13 @ 14:47:18
Postat av: Angelica

Gud vad duktigt!

2009-02-13 @ 14:57:20
URL: http://vidlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0