Gottegrisen

Nu har jag något riktigt gott i ugnen. Och ni mina kära vänner ska få receptet!

Jojjans äppelpaj

5 äpplen
100 g smör
1½ dl havregryn
1½ dl mjöl
1½ dl socker
½ tsk bakpulver
½ dl sirap
½ dl grädde

Skala äpplena och skiva dem, lägg i ugnsform/pajform.

Blanda övrigt i en kastrull och koka upp. Bred över äpplena och grädda i ugnen i 20 min. 225 grader.
Servera med vaniljsås.

Världens godaste paj! Den blir lite "knäckig".
 Man kan inte sluta äta. (speciellt när den är kall.... Mmmmmmmmmmmmm)

Kommentarer
Postat av: Maggan

Tack så mycket!

2009-02-26 @ 19:24:37
Postat av: Frida

Var så god! Du kommer att älska den. Jag sitteroch kämpar för att inte ta en sked och gå i kylskåpet och äta resten.... Antagligen är det enda som gäller nu; SÄNGEN annars ligger pajen illa till....

2009-02-26 @ 21:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0