Vinterdag med pulkaåkning!


Dåliga bilder men vi har haft en fantastisk förmiddag!

Vi åt frukost och packade på oss så mycket kläder det gick, åkte förbi ICA och handlade korv o bröd för engångsgrillen var med.

Hem till mamma och hämtade upp henne och Linnéa. Flickorna fick öppna en julklapp från mamma o pappa lite tidigt och fick en efterlängtad snowracer!

Sedan gick vi till golfbanan där vi har världens bästa pulkabacke. Vi var såklart först. Ingen hade vågat sig ut kl 10 i -15 grader, men det fylldes på efter hand. Lyckan var gjord för tjejerna när två av favoritkillarna kom.

Vi åkte hur fort som helst ner för backarna och hade så roligt. Man blir som barn på nytt. Men fyttekatetn vad jobbigt det är att dra upp för den långa branta backen. Blir go träningsvärk imorgon.

 

Solen sken och det var helt ok, vi frös inte. Men det var gott med lite grillad korv och varm oboy. Flickorna hann jag inte fånga på bild. :)

När vi kom hem vilade jag och Elias i våra säng. Han sover ju alltid ute i vagnen så det tog ett bra tag innan han somnade, men vi låg och bara gosade och kramades så det var riktigt mysigt. Jag dåsade av i en halvtimma jag med och sedan låg jag och tittade på en gammal favorit på tv: Nord och Syd.

Joakim flyttade in granen och sedan åkte de till en kompis. Nu väntar vi på att de ska komma hem så vi kan klä den med. Problemet är var vi ska ha den. Tycker att det blir trångt var den än står. Vi behöver ett större hus!!!!
Ialla fall är det en riktigt fin gran. En kungsgran såklart! ;)

Ska ta lite bilder under kvällen.


Fick ett samtal om att min farfar fick åka ambulans till NÄL i em med hjärtproblem så jag skickar alla mina tankar till honom. <3

Kommentarer
Postat av: Angelica

sv: ja, vi älskar soffan, men du vet ju att vi har hållt på i ett år med det projektet... :-)

2009-12-19 @ 18:11:48
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: Ida

Vilken mysig dag! Där visste jag inte att man kunde åka!! Tycker att vi ska samla familjerna snart och åka till skarsjön och grilla korv!

2009-12-19 @ 18:28:43
URL: http://Www.idathylen.wordpress.com
Postat av: Tina

Åh vad skoj. Ska också ta en tur med pulkaåkning när tiden finns. Det är ju så skoj.

Vilken härlig mössa du har.



Hoppas det går bra med din farfar.

Kram Tina

2009-12-20 @ 08:35:35
Postat av: Tina

Förresten nu har jag skrivit av dina recept på julgodis så nu ska här bara handlas och sen ska det bli wienernougat och smörkolor.=)

Tack!

2009-12-20 @ 08:45:18
Postat av: Maggan

Härliga vinterbilder, ha en fortsatt bra helg, hoppas allt ordnar sig.

2009-12-20 @ 11:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0