Lucia-firande

Igårkväll var det Lucia på flickornas skola. Det var tre klasser som lussade för sina familjer. Och vad duktiga de var! De sjöng så fina sånger och de sjöng högt och bra. Linnéa var Lucia och Alice var tomte.


Linnéa nr 5 från vänster.


Alice i beige jacka.



Elias stog och pratade med farfar om tomten. Han är väldigt spänd över tomten och farfar råkade säga att han bort uppe på skoltaket...


Efter lussetåget blev det fika och julklappar till fröknarna. Vi hade gjort hemgjord kola.



Kommentarer
Postat av: lisa hanfelt

Ja så fina och duktiga våra godingar var.Man blir stålt och glad som mamma. Vi ses sen när vi byter barn...

Lisa

2009-12-11 @ 08:56:22
URL: http://liam.ronaldblogg.se
Postat av: Ida

Vad mysigt! Vilken söt jacka Elias har! Och vilka söta burkar!!!!

2009-12-11 @ 09:23:57
URL: http://Www.idathylen.wordpress.com
Postat av: Carin

Vad vackert! Brukar ni köpa var och en för sig till fröknarna? Våra brukar lägga ihop, men det är nästan roligare att få enskilt, för då blir det mera haha och i vissa fall personligare. Jag vet av ngn anledning att våra föräldrar har samlat 50 kr/familj till oss 4, får väl se vad det kan bli för liten korg..;) hihi

2009-12-11 @ 12:46:25
Postat av: Frida J

Carin: Jag brukar alltid ge något litet till fröknarna, just för att visa lite extra uppskattning. Tycker att alla bra pedagoger ska uppskattas lite extra för man vet att det värmer så. Behöver inte vara mycket, men tanken är fin tycker jag.



Sedan lägger vi alltid ihop till något från hela klassen med.



Vet att många tycker att det är onödigt, men jag gör det bara för att jag vill, inte för något måste. Men visst är det roligt? Man blir glad, även om det bara är en burk hemlagat julgodis, så är det mycket kärlek bakom. :)

2009-12-11 @ 13:23:57
Postat av: Tina

Jättefint ju!!

Tror jag det att dem fröknarna blir glada=)

2009-12-11 @ 22:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0