Jag är utvald

De senaste dagarna eller veckan har jag fått många samtal som startar typ så här:

- Hej är detta Frida? Du har blivit slumpvist utvald..... bla bla bla.

Nu var det en kille som ringde och ville skicka hem gratis eltandborstar till mig. Han pratade så snabbt så jag hann inte ens avbryta honom för att säga Nej tack. Efter 10 min när jag lyckades bryta in så blev han lite sur och lovade att det inte var några konstigheter eller extra jobb för mig. Bara betala för de extra borthuvuden. Vänligt men bestämt nej från min sida och lät sur när vi la på. Usch vilket jobb. Påminn mig när jag börjar söka jobb att det inte är telefonsäljare jag ska bli.

I söndags ringde en annan från SIFU tror jag det var och ville ställa några frågor för en undesökning.
- Ja hur lång tid tar det då?
- 15 min.

Hm... nä 15 min har inte jag en söndag kväll vid läggdagstid.

Det var bättre förrut när vi inte fanns med i telefonkatalogen. Saknar vårt dolda nummer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0