Vår helg

Har varit dålig på att blogga.

I fredags kväll cyklade jag, Jennie och Louise ut till Lisa för en liten "reseträff". Vi satt ute på altanen och drack lite vin och hade lite fredagsmys och pratade om resan och livet innen vi cylade hem igen.

Lördagen var jag lite halkass, vilket inte alls berodde på de två glas vin jag drack utan kanske en kommande förkylning? Jaja, det blev inget men jag kände mig lite seg/låg igår. Körde ut Linnéa till golfen och sedan hade vi en lugn förmiddag hemma Elias Alice o jag. Linnéa var på kalas och efter det körde jag hem flickorna till Moa o Wilma där de stannade och lekte några timmar.

Joekim kom hem och tog med Elias till stan för att hälsa på sin mamma. Har inte skrivit om det på länge, men det är inget vidare. Ny cancertömör i samma lunga som den första och även en tumör i någon av körtlarna i halsen, hon visste inte vilken. Hon är inte pigg. Hon skulle stråla den första tumören för att stänga av smärtan, den har vuxit in i revbenet vilket gör att hon har fruktansvärt ont och äter en massa starka värktabletter och genom att stråla den kanske de ialla fall kan minska smärtan och slippa äta så mycket värkmedicin med. Men hennes form är ju inte så god så det är svårt...
Hon fick en propp i mjälten för ca 1 mån sedan så det verkar vara mycket i kroppen som inte fungerar längre.

Jag har tusen frågor och vill ha svar, medan hon tar en dag i taget och inte verkar vilja veta? Det måste vara så otroligt mycket ångest och att slippa ställa frågor och få svar kanske är ett sätt att förtränga? Fast hon vet säkert mer än vad hon talar om för oss.
Hennes Rolf är en klippa och tar hand om allt, vilket måste vara jobbigt med. Han blir så glad när Jocke varit där och vill hålla kvar honom så mycket som möjligt. Kanske för att "farmor" blir lite piggare och gladare?
De hade fikat och haft en mysig em de med.

Själv såg jag en film och tog det lugnt. En riktig slapp em som gjorde gott.

Imorse åkte Jocke till Södertälje tidigt för match och jag tog barnen och åkte till mamma så flickorna har bakat två satser bullar där, vi åt mat, chokladpudding och bullar så nu är vi hemma mätta och goa.

Nu ska jag ta en snack emd tjejerna som sitter nere på var sitt rum med uppgift att tänka över vissa saker. Som tex varför de har börjat slå varandra! Nu är det talk-time.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej på er! Har saknat hela Hedlund familjen i helgen! Som vanligt har helgen gått av bara farten. Lördag, lite handbollsgöra på förmiddagen och myskväll hemma med fläskfilespecialiteten och en flaska rött... sen somna vi ;). Idag har jag gått caddie åt din bror som för andra året i rad är klubbmästare och nu ligger vi utslagna i soffan efter pizza och jacuzzi bad.



Usch då, handgemäng systrar emellan låter aldrig bra hoppas de kommer över den fasen fort.



Kram på er alla!



Brynja

2009-08-23 @ 22:15:50
Postat av: Brynja

Jäklars...ni heter ju Jensen juh! haha

/Brynja

2009-08-23 @ 22:17:13
Postat av: Frida Jensen

Japp jo vi bytte ju namn, eller jag gjorde det för 3 år sedan. ;) Men nör du skriver Hedlund tror jag ju bara att du menar oss alla, typ mig o fam samt mamma, pappa o Anders. ;) Tror Anders o Emma ska vara i Lje idag, så kanske en liten kvällsträff?

2009-08-24 @ 07:00:01
Postat av: Brynja

Ja det var ju faktiskt så jag mena, hela goa glada gänget! Ja! en kvällsträff låter toppen! Jag e hemma strax före 18:00. Kram B

2009-08-24 @ 08:16:00
Postat av: Carin

Lycka till med snacket, klokt att låta dem ha en funderartid på tu man hand..

2009-08-24 @ 19:08:47
URL: http://tatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0