Städdag

Japp dagen var grå och eländig så det passade riktigt bra med en städdag idag. Har faktiskt damma, tvättat golv ,städat barnens rum och tvättat och tagit hand om all tvätt idag. Och det tog hela dagen med. Men nu är jag färdig. GOTT! Nu kan jag bara njuta hela helgen av ett rent och fint hem. :)

Ida S var här och kollade lite barnkläder och tog en kaffe. Joakim tog med sig Elias till stan  förut för att köra hem hans pappa. Nu var de kvar hos han mamma och de åt Janssons.
Elias fick följa med för han vägrade sova middag förut. Vad är detta?
Han sätter sig upp i vagnen och vägrar sova.

Snart är det verkligen dags för en sovning om dagen men det funkar ju inte nu så länge jag måste hämta tjejerna kl 13 då får han ju inte sova tillräckligt. Jag längtar till sommarlovet så man slipper körningarna mitt på dagen och sedan börjar ALice skolan till hösten och då kommer tjejerna att gå själva dit och hem.

Ikväll blir det nog en pizza tror jag. Har sagt det i flera veckor, men så har det inte blivit av. Men det blir nog det idag tror jag. Orkar inte laga mat en gång till idag.
Pizza får det bli.

Lisa kanske ville ha hjälp med förga håret så kanske man skulle våga sig på att cykla bort till henne? Hm....? Har inte cyklat sedan vi bodde i Åbo -99 och då var det typ två gånger innan någon galning stal min sadel. Men så förra året renoverade Jocke min cykel, men än har jag inte cyklat. Man skulla kanske ta sig en tur...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0