Mätt

Satt percis ner stjärten och kan nästan slå vad om att E snart vaknar. Brukar ju vara så om man satt sig. ;)

Lagade en väldigt god middag, blev lite tidigare idag. Men helstekt majskyckling, ris och sås. Nu är vi mätta! Barnen leker ute i solskenet och jag hade nog tänkt ut med, men känner att jag behöver ta igen mig en minut eller två. Idag promenerade vi till byn för sångstunden och hem igen. Var riktigt svettigt i backarna hem när solen gassade.

Jocke och hans pappa sågar för fullt, de reglar golvet och det är sågspån överallt. Försöker få dem att flytta sig precis från öppningen eftersom de dra med allt in. Men jag verkar inte nå fram. Bara att bita ihop och köra med dammsugaren igen. Vet faktiskt inte hur många gånger jag dammsuger om dagen. Det går inte att räkna.

Är riktigt shoppingsugen men det blir inte än på ett tag. Det är så typiskt för jag har fått massa bra rabattkuponger på affärer där jag behöver handla, men de lär väl gå ut innan jag har möjlighet att åka. Elias är i stort behov av byxor men jag drar mig för det för jag vet hur svårt det blir att hitta några som inte är jättestora i midjan.

Varför finns det inte två olika byxmodeller, en för smala barn och en för tjocka??. De som ligger i mitten kan ju alltid ha de större eller mindre. Linnéa har ju alltid det problemet med. Hon vill ha tighta slimmade jeans men alla är ju jättestora i midjan.

Själv behöverjag vårnytt med, är dötrött på allt svart. Har i stort sett bott i leggings i 2½ år och skulle vilja ha lite nytt. Men det får nog dröja.

MEN jag gjorde ett fynd idag på nätet!

Jag jag vet att jag har många skor, men jag har verkligen saknat ett par såna här vita. :) Känns inte riktigt passande att gå till kyrkansbarntimme med döskallar.  (Jag vet att jag är 31 år med...)
et är ju 40% på valfri vara hos ellos.

Nu ska jag äta paj från igår och dricka en kopp kaffe.

Kommentarer
Postat av: Thessan

Hoppas att du hann vila lite!

2009-04-23 @ 17:19:25
Postat av: Jessica Mörtsllem

Hej på dig den störste dammsugar-bruden jag känner;) Jag ligger väl inte så långt efter;) Men ändå.. Fasiken, slit inte ut dig!!! Vila lite också -ska jag säga... Men du vet vad jag menar.Jag är rädd om dig! Vrålläckra skor förresten.jag köpte ett par för två år sedan men så dök snål.fan upp i mig så att jag mitt dumhuvud gick och lämnade tillbaka dem:( Men så såg jag ett par grå nya på Tradera men så vågar jag inte riktigt... Vet ju inte hur min fot blir? Men det är klart- jag kan ju köpa en ;) Ha ha- jag får väl alltid ha min grymt fula svarta "sandal".. Nä då! Ha en fortsatt trevlig kväll gumman/ kramis

2009-04-23 @ 20:33:54
URL: http://jessicamellstrom.blogg.se/
Postat av: Angelica

Fina skor!!

2009-04-24 @ 05:23:15
URL: http://vidlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0