Jordgubbspaj

Idag blir det fika och jordgubbspaj här. Min mormor o morfar kommer i em så jag har bakat en jordgubbspaj och den doftar ljuvligt. Till det blir det kaffe och vaniljvisp så klart!

Säkert något annat med eftersom de aldrig brukar komma utan fikabröd, trots att jag alltid har. Det är en grej med dem tror jag att de ska ha något med sig.

Här får ni receptet:



Läcker jordgubbspaj

 

8 portioner

Ugnstemperatur 225º

tillagningstid cirka 35 minuter

Ingredienser

Pajdeg:

finns som ekologisk vara3 dl vetemjöl
finns som ekologisk vara1 dl socker
 0,5 tsk bakpulver
 175 g margarin eller smör, smält

Fyllning:

finns som ekologisk varaca 1 liter jordgubbar
finns som ekologisk vara0,5 msk potatismjöl
finns som ekologisk vara2 msk socker

= Denna symbol visar att ingrediensen finns som ekologiskt alternativ

    

Tillagning

Rör ihop ingredienserna till pajdegen. Tryck ut den med en sked i en pajform (ca 26 cm i diameter).


Bred ut jordgubbarna på pajdegen, dela stora jordgubbar. Blanda potatismjöl och socker och strö över.



Grädda i nedre delen av ugnen ca 25 minuter.



Servera eventuellt med lite florsocker, en kula glass, citronmeliss och några extra bär.


(från coop)

Kommentarer
Postat av: Maggan

Tack! sötis, kram.

2009-04-22 @ 17:52:11
Postat av: Maggan

Jaha! mina komentarer försvinner tydligen i universum, ville bara tacka för receptet. Kram.

2009-04-22 @ 17:58:06
Postat av: Maggan

jaha nu kom bägge två, ha ha!

2009-04-22 @ 17:59:49
Postat av: L

Den såg snuskig god ut!! Sugen jag blev nu!!

2009-04-22 @ 19:02:51
URL: http://www.minaunderverk-lena.blogspot.com
Postat av: lisa hanfelt

Ser god ut men jag är alergisk mot jordgubbar så jag använder nog en annan bärsort.

lisa

2009-04-22 @ 21:23:24
URL: http://liam.ronaldblogg.se
Postat av: Anna T

suck du har nog rätt vi är nog för gamla. Tur att vi ser så unga och fräscha ut fast kropparna vägrar att reagera på träningen hahahhaaaa

Kan ju erkänna att jag sitter här och dreglar över pajen. Vad tusan skulle jag sluta med godsaker för

:( det hjälper ju ändå inte... Kanske ska ta till en ny taktik. Äta massa gott och inte röra en fena=bantning för oss kärringar hahahhaa

Ha en go natt

kramen

2009-04-22 @ 22:24:51
Postat av: Brynja

Dra mig baklänges vad god den såg ut!

2009-04-23 @ 08:19:46
Postat av: Jessica Mörtsllem

Va redig du är Frida!! Vilken god paj.. måste se så att jag inte dreglar ner Manges tangentbord- då blir han arg på mig så vänta.. jag ska bra hämta tjejernas gamla avlagda haklappar för det behövs nog några stycken ;) Jag är ju rätt så bra på att dregla;) Ha ha ! Men nu ska jag nog göra jordgubbspaj någon dag:) Kramar i tonvis till dig och familjen!

2009-04-23 @ 13:08:15
URL: http://jessicamellstrom.blogg.se/
Postat av: Tina

Hmm jag tror inte den är god alls;) ;)

alldeles för mycket kalorier för min del iaf..=(



2009-04-23 @ 19:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0