Grillat

Idag var det första riktig grillen för säsongen. Egentligen så grillar ju min man året runt. Han älskar att grilla, men på vintern blir det ju bara korv och bröd.

Mumsigt var det även om jag inte hann njuta direkt. Vi slänger bara i oss mat just för att vi måste äta bara. Så är det ju nu när det är mycket att grejja med.

Och det rinner lätt på med måsten, då jag upptäckte att vårt köksfönster behöver bytas med. Rutten fönsterkarm. Det rullar på bara...
Men nu har de nästan lagt färdigt golvskivorna och antagligen kommer kakelgubben efter valborg/första maj, så med mycket fantasi kan man börja tänka sig ett blivande badrum.

Jag har lämnat in kläder o dyl till barnmarknaden som är imorgon och hoppas få en liten slant, men mest skönt att bli av med lite påsar och lådor. Så klart glömde jag två påsar med sånt som jag verkligen vill bli av med så det får nog till insamlingen istället.

Nu har jag tagit ett glas vin och mumsat popcorn. Antagligen blir det tidig läggdags. Idag hade det varit skönt med ett vuxensovrum med en tv i. Då hade jag krupit ner nu. Jag gillar Carina Bergs program, men vem är det i dag?

Imorgon ska Jocke träna på morgonen och det ska bli så skönt! För det betyder att han inte kan grejja, vilket betyder att jag kan i lugn o ro fixa här hemma. Denna veckan har jag  stressat iväg för att inte vara uppe i allt. Men imorgon ska bli en riktigt lugn hemmadag med lite av allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0