Idag är jag en supermamma

Eller lite ialla fall. Jag har städat och plockat undan, bäddat alla 4 sängarna, gjort frukost till mina barn. (Själv åt jag 3 kanelbullar och kaffe när de hade åkt. Smöret var nämligen slut och då går det ju inte att äta smörgås)

När Elias vaknade åkte vi och handlade på ICA, sedan hem till min mamma och fikade med henne tills det var dags att hämta barnen. Stoppade vid skolan först och gick och mötte Linnéa och Saga som ska med hem. På vägen till bilen stod en vilsen flicka som letade efter sin mamma. "Har du sett min mamma?" Åååå stackars liten kan man ju bara inte lämna. Vi väntade i 20 min sedan fick jag ringa 118 118 och luska reda på numret. Mamma hade dessutom ett konstigt namn och dubbla efternamn....

Fick efter mycket om och men tag i henne och hon fick prata med sin dotter. De hade visst missuppfattat varandra. Konstigt nog så ville hon inte prata mer med mig och förklara sig eller tacka för hjälpen. *hmmm* Det hade ju jag gjort om det var jag.  Men lilla flickan skuttade iväg och skulle visst gå hem idag.

Elias somnade på armen och gick inte att hålla vaken medan vi hämtade Alice på dagis.

Nu har vi kommit hem och jag har en pizzadeg på jäsning. Undrar om jag ska vara en riktig supermamma och låta tjejerna baka sina egna pizzor. Det gör väl supermammor?
Nja... idag gör jag det nog själv. De leker så fint där nere. Jag tror att de göra egna böcker.

Hör dem prata och förundras över varandras verk. "Men Ååååå va cooooooooooolt!"
Jag låter dem vara ifred.....

Min dags som supermamma fortsätter med skjutsningar till gympa, fram och tillbaka, in o ut i bilken med 4 barn.
Bye bye!!

Kommentarer
Postat av: lisa hanfelt

Tjena supermamman kul att det har roligt. De gör säkert böcker för jag och Saga gjorde en i går. Jag skall nämligen besöka skolan i morgon och då ville Saga läsa upp sin bok.

Från en annan supermamma

2008-09-11 @ 15:57:11
URL: http://liam.ronaldblogg.se
Postat av: Angelica

Japp! Du är en supermamma!!



Och föresten, jag tycker nog att man tackar för hjälpen när nån har tagit hand om ens stackars ledsna barn.

2008-09-11 @ 20:53:45
URL: http://vidlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0