Finnar....

Idag efter skolan åkte vi hela familjen för att fixa pass. Jag, Linnéa och Elias behövde nya.
Väl där visar det sig att Linnéa inte är svensk! Jaha... hon är finsk tydligen. Något har blivit fel i papprena. För när hon föddes i Finland vet jag att jag frågade om detta, men hon skulle bli svensk eftersom vi båda föräldrar var svenska. Men hon kunde ju få finskt medborgarskap om man ansökte om det.

Nu har det blivit något fel hos Skattemyndigheten så hon är inte svensk. Men den snälla Eva hos polisen drog i lite trådar och ringde sin kontakt på skattemyndigheten och de sa att det var deras fel att det var så, så hon fick sitt pass till slut ändå.

Konstigt att det bara blivit fel med henne. Alice är ju också född där.

Elias är ialla fall helt svensk! Enda anknytningen skulle vara att han är "made in Finland". ;-)
Så på ett eller annat sätt så har vi tre st små finnar!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha, trodde nåt helt annat när jag läste rubriken tänkte att du hade ätit för mycket choklad igen s

2008-09-19 @ 18:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0