6 månader

Elias är ett halvt år idag!
Tiden går väldigt fort med nr 3. Men på samma gång har man erfarenhet att passa på att njuta av allt som händer. Man har ett ro i kroppen, och man vill bara njuta av allt han gör och hur han är. Eftersom man hela tiden tänker att han är vår sista bäbis. Så det kan han få vara länge gärna. :-)



Vi var på BVC och träffade läkaren och allt var bra. Han var alldeles perfekt som hon sa. :-) Han är ju väldigt aktiv.

Och han hade ökat massor i vikt! Jag var så glad, eftersom han varit lite under kurvan på vikten har jag tillsatt smör/olja i maten och verkligen hoppats på viktökning. Och jojomän!

6920 gram väger minimyran nu och är 67 cm lång. Men vi tror att han är minst 1-2 cm längre för han ville inte sträcka på sig idag!

Härom dagen var vi på Jockes match och Elias var helt förtrollad av spelet!

Han satt och tittade i nästan 90 min i vagnen!
Smart som jag är, *ler* så hade jag innan vi åkte bytat till sittdelen i vagnen. Och det är väldigt poppis! Han satt där blixtstilla högst upp, med världens utsikt över planen och tittade. Sedan somnade han de sista 10 min.

Alice fick en glass och satt stilla så länge den varade. Linnéa åt kexchoklad.
  

Igår var jag barnvakt åt "Puddingen". Hans mamma fick rycka in och jobba, så vi fick äran att ta hand om guldklimpen Ludde. Han är ju världen nöjdaste kille så det gick superbra!
Men jag var helt slut på kvällen, för hur snälla de än är så är det mycket JOBB med två små killar!
Herre vad man får passa!
Ludde reser sig upp mot allt och ska utforska, så det blir mycket passande för man vill ju verkligen inte att något ska hända när man är barnvakt. Sedan är de rätt nyfikna på varandra. Och ELias i gåstolen, då vill Ludde resa sig mot den och gå... eller så får man passa så inte Elias kör på Ludde.


Ett tag lekte de båda på golvet, det var spännande! Men så ville Ludde sitta på Elias så fick vi dela på dem. *asg*
Jag passade på att laga lite mat innan Jocke åkte iväg och efter de tog jag L i vagnen och E i bärselen och gick ut. Ludde somnade fort och då gick vi hem igen.

När han vaknade satt han och mornade sig med min bror. :-)
Sedan hämtade han pappa honom vid 17.30. Och då var det bara att ge sig iväg med alla mina tre för Alice hade gympa. Vi andra åkte ut till mamma under tiden.
Så när kidsen hade somnat var jag helt slut!



Kommentarer
Postat av: Lena

Grattis Lilla Elias på ½-årsdagen!!

2008-09-02 @ 21:22:47
URL: http://minaunderverk.blogg.se/
Postat av: frida

Tackar Lena!!

2008-09-02 @ 21:34:39
URL: http://fridajensen.blogg.se/
Postat av: Lisa

Du är verkligen en klippa!

Stor kram

2008-09-03 @ 07:57:57
URL: http://lisajagdell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0