Trots eller bara 5 år?

Ibland undrar jag om det är trotsperiod hon är inne i min vackra dotter, eller är hon en helt vanlig 5 åring? Eller är hon i kläm, mittenbarn som hon är, eller är hon bara en pajjas?

Fatta mig rätt, hon är världens underbaraste, roligaste, tokigaste unge! Jag älskar henne så det gör ont i hjärtat. Men hon är jobbig som sjutton vissa dagar. Ofta när någon är här. Då vill hon spela över, synas och höras och lyssnar väldigt lite på sin mamma.
De stunderna tar så mycket ebergi och jag blir helt matt ibalnd på att tjata..
Känns som man bara skäller och bråkar och det är så tråkigt.

Och så nästa stund så hon helt ljuvligt go!

Jag älskar verkligen den tokiga/busiga personlighet hon har, det är Alice. Full i bus! Men det här att hon inte lyssnar gör mig galen ibland. Men jag tror att det går över. Eller så kanske jag får lite mer tålamod och ork när jag får sova lite mer.

Ibland glömmer jag nog av att hon är en liten tjej....



Kommentarer
Postat av: Ramona Baiel

Hej igen, "ropade upp mig" i ett tidigare inlagg...

Nar jag laste detta inlagget, var det nastan som om jag sjalv hade skrivit just det dar om MIN mellan dotter for nagra ar sedan!! Nu gar hon i ettan (hon ar 6 ar) och det har blivit MYCKET battre. Sa oroa dig inte for mycket, det gar over ;) Vet att det kan bli otroligt jobbigt in i mellan, men hall ut, det blir battre! :) KRAMAR!!

2008-10-10 @ 15:00:47
Postat av: frida

Ramona:

Skönt att höra!!

2008-10-10 @ 15:10:35
URL: http://fridajensen.blogg.se/
Postat av: Angelica

Underbara bilder! Det bara lyser kärlek i mammans ansiktsuttryck. Härligt att se!

2008-10-10 @ 16:13:48
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: ida

ja du bara skäller frida!!! :-) hehe....

2008-10-10 @ 17:21:17
URL: http://idathylen.blogg.se/
Postat av: lollo

hej ... tycker att ja bara skäller vissa dar med ... så är det tror jag . dom ÄR jobbiga ibland de små liven . om du inte sätter gränser nu hur ska de då gå för dem ute i stora världen sen ? tycker du är en mysig mamma ! kram

2008-10-10 @ 17:29:12
URL: http://louiceee.blogg.se/
Postat av: Carin

Ååå precis sån kände jag mig idag Bitchiga fröken... Min tolerans är relevant men iblsnd känns det som det bara är jag som ser alla konflikter, varför måste jag vara snabbast fram hela tiden? Jag e såå slut o trött på konflikter och jag tror att vi/jag är inne i en ond cirkel pga vissa omständigheter. Däremot kan jag tipsa dig om att INNAN det kommer hem en kompis till Alice, sätt dig ned med A och berätta vad du förväntar dig på henne när hon bjuder hem gäster. Ömsesidig respekt. Lyssna på mig så lyssnar jag på dig. Ta bort privilegium som datananvändande, tv etc. Du kanske har provat o jag vill inte moralpredika, men ändå.. pöss pårej!!

2008-10-10 @ 19:56:57
URL: http://www.nogg.se/tiora
Postat av: Brynja

Ett fint blogginlägg, direkt ur vardagen :) Så fina bilder med några års mellanrum. Kram Kram

2008-10-11 @ 09:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0