Saknar Finland



I detta huset bodde vi. Nybyggt när vi flyttade in 2001. Vad vi trivdes där.....
Vi bodde längst ner till vänster på bilden i en trea. Flickornas första hem. Det är något visst med det. Och nära till allt!

Kan verkligen sakna det livet vi levde där och då. Även om det inte är något fel på det livet vi lever nu. ;-) Men kanske man bara är nostalgisk?

Vi hade bra boende, bra vänner, nära allt, kanonbra öppen förskola, bra lekplatser, fotbollen var kanon (bäste backen i Finland, inte illa!) ja, allt var kanon. Men vi saknade ju såklart familjen här hemma....

Men jag minns så väl den dagen vi skulle flytta. Jag promenerade från vårt hus gångvägen till centrum och grät när jag gick där och tänkte att jag aldrig mer skulle gå där man gått varje dag i flera år. Jag var så ledsen.... och på samma gång glad över att kommanärmare hem. *kluven*

Ooo dags att gå!

Kommentarer
Postat av: Tina

Förstår ni haft det bra där!! Men skönt väl ändå att vara nära familjen och gamla vännerna..:)

2008-07-30 @ 14:04:13
Postat av: Lena

Ser KANON ut!! Förstår att du saknar det ibland!!

2008-07-30 @ 14:07:22
URL: http://minaunderverk.blogg.se/
Postat av: Therese Wälsjö

Hej Frida! Du är en flitig bloggare!!;-) Har varit inne å kikat på din nya blogg & varje gång tänker jag att även jag borde lära mig att blogga;-) Tack för senast, det var ju ett tag sedan nu ;-)men det var så trevligt att träffa dig & din fam!! :-) Hoppas vi får tillfälle att ses vid nästa "hemkomst" till Lj-e. Om en v.börjar jag min nya tjänst-gleder mig! & Oscar har tackat ja till fast anställning i Statoil,så nu blir vi här för ett tag; varmt välkomna om ni har vägarna förbi! Vi har oxå haft värmebölja & njutit av många dagar på stranden,ljuvligt! Nu ska vi se Allsång på Skansen via webben;-) Sköt om dig/er!! Kram Therese

2008-07-30 @ 18:14:44
Postat av: Carin

Ja kan föreställa mig känslan, jag har inte flyttat så många ggr i mitt liv, (4 ggr) men lite vemodigt käns detju. Däremot har jag hela tiden flyttat till ngt bättre o det är ju positivt... Här ere moln just nu jag som ville sola.. jaja kram

2008-08-01 @ 14:17:16
URL: http://www.nogg.se/tiora

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0