Moi!

Jag lever.
Men jag är trött och vill gärnha flytta hem till mitt fina nya hem snart.

Jag är hemma på kvällarna och fixar med att plocka och städa lite. Allt för att snaba på det hela lite. Men det känns lika rörigt när jag kommer tillbaka dagen efter. ;-)

Nädå, det börjar närma sig nu. Köket är uppe, lådor ska i bara och el ska kopplas på. Men det är elgubben vi väntar på och han har mycket att göra. Nu när jag skriver ligger vår granne och goda vän under diskhon och kopplar in vatten ialla fall.

Herre vad fint det blir där uppe! Trots att inga luckor, eller nästan inga är på så ser det skitfint ut. Bänkskivan är en massiv 6 cm tjock ekskiva som ramar in hela köket. Och resten är högblankt vitt. Kommer bli toppen!

Joakim är verkligen ihärdig och duktig och har jobbat (tillsammans med sin pappa) dag och natt nu i 2 veckor.

En annan sliter för att klara av dagarna i kappsäck. Det går ingen nöd på oss, men man vill ju hem. Och jag kan tänka att mamma o pappa snart vill ha lite lugn o ro hemma med. Även om det är myysigt för det mesta.

Idag har jag bäddat rent i alla sängar och tvättat sängkläder så det ska vara skönt att komma hem och lägga sig.

Skulle egentligen hunnit med en promenad med grannen Louice men hann inte och tur var det för jag läste hennes blogg och hon hade fått magsjuka. Usch, det är min mardröm!!
 Sedan läser man om Ida som är på väg hem (förhoppningsvis) från Thailand. Ska bli roligt att höra om allt de har haft för sig,

Idag har jag varit på utvecklingssamtal med Linnéa och hennes fröken. Det var bara positivt! Hon är jätteduktig i skolan, omtyckt av vänner och en jätteglad och härlig tjej sa fröken.
Det enda som är jobbigt, för Linnéa är att en av killarna är häftigt förälskad i henne och visar det på många sätt. Ofyta lite tuffa meoder och han vill ha hennes uppmärksamhet hela tiden. Fröken har förstått att det var jobbigt och nu har hon lovat att prata med honom om att lugna ner sig. "Men jag ka ju inte få honom att sluta tycka om dig, men kanske han kan lugna ner sig lite.."

Det är inte lätt. Hon tycker att det är riktigt jobbigt stackarn.

Nä nu ska jag snart åka hem till mina barn hos min mor.

Kommentarer
Postat av: Jessica Barck

Är såååååååå nyfiken på er nya övervåning...

Hoppas inom kort att få avnjuta en kopp vid din "bardisk"



Kram



Ps. Saknar dina blogginlägg VÄLDIGT!!

2008-12-02 @ 21:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0