Luciatåget



De var så fina och sjöng så fint för oss. Robin är en riktig showare, som tur är för tjejerna, speciellt Linnea tycker nog att det är pinsamt att "uppträda".

Småklillarna Elias och Mathis var pepparkaksgubbar.


Efteråt fikade vi lite. Mamma, pappa och Jockes pappa var här med för att kika på Lussetåget. Louice kom med mjuk pepparkaka som hon vunnit igår, och barnen hade bakat pepparkaka hos Louice tidigare idag. Jag tror snart att tjejerna flyttar in hos henne. Ialla fall den veckan då Robin är där. :-) Linnea ville gå med honom och sova över nu ikväll när han gick hem. Kul att de har blivit så goda vänner.

Idag har det blivit lite gjort här hemma med renoveringen med. Golvlisterna är uppe. Men så har jag kommit på att jag ska förlänga väggen mellan kök och hall med en meter, vilket innebär lite extra jobb med det samt att då behövs det nya tapter, det sitter såna där roliga spåntapter där nu och de är inte lätta att  få ner kan jag lova. Frågan är om man ska bredspackla, gipsa eller tapetsera med sån där Wall cover? Undrar om det skulle täcka.

Efter nyår drar nästa projekt igång. Badrummet. Oooolala.

Hur har er Luciadag varit?

Kommentarer
Postat av: Carin

Jag va i Täby C men såg inte mkt av luciorna, men men. På jobbet firar vi imorgon bitti.... Jag hade iaf glitter på mig på middagen hos fam igår..;o) kraam

2008-12-14 @ 08:56:29
URL: http://www.nogg.se/tiora
Postat av: Anonym

Va fina dom är :) Kommer ihåg själv när man var liten och lussade inför familjen, det var tider det! Guu va snyggt erat kök blev!! Kram

2008-12-14 @ 11:10:45
URL: http://josefinebjork.blogg.se/
Postat av: Tina

Gud va fin den tomteklänningen var=)

Kul med show=)=)

2008-12-14 @ 15:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0