Fast forward please!


Vill faktiskt bara snabbspola fram den här julen. Vet inte varför jag inte har någon jullust alls. Jag vet att jag kommer att sitta och mysa på julafton med god mat, förväntansfulla barn, julklappar och familjemys.
MEN nu känns julen bara som ett ont måste. Jag som annars älskar julen! Jag älskar att pynta, förbereda, julbaka, handla julklappar osv. Men inte i år.

Nästa år ska jag bli världen bästa julmamma! Då ska det bli pepparkaksbak, pepparkakshus, julklappsalmenacka, godisbak med barnen, julgran finast i stan och allt som hör julen till. (Påminn mig gärna i november 2009.)

Härom dagen tänkte jag att i helgen skulle man ju kunna göra allt det där juliga, men nä, jag gör inte det. Vi har tre sjuka barn och 0 lust.

Vår prio detta år, det lilla som är kvar blir att få färdigt här hemma. Nästa år blir det badrumsrenovering, men det lejer vi bort vilket antagligen, förhoppningsvis kommer att göra det hela liiiiiite lättare.

Idag åker jag hem till föräldrarna en stund och äter lutfisk (eller sne-fisk som Linnéa sa) med min bror och Brynja och min mormor o morfar. Sedan åker jag tillbaka till sjukstugan.

Tillråga på allt känns det som att mensen ska komma lagom till jul. Tjoho! Livet är härligt nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0