Dan före dopparedan!

Lite sista-minuten-klappar har inhandlas i byn. Blev en tur till Bokhandlen/Leksaksaffären, Sprudla och Resteröds.  Nu känner jag mig redo för morgondagen!

Joakim har gjort skinkan, så den ska bara griljeras ikväll. Svärfar har varit här idag  och vi tog en lätt väg med Pizza till middag idag. Jag hade planerat köttbullar, sås och potatis, men var inte sen på att hänga på en pizza istället.

Flickorna har äntligen fått gå ut idag!! De rusade ut innan kl 10 och sprang direkt upp till Robin. Sedan kom de hem vid 15-tiden. Snacka om att det var skönt att komma hemifrån. ;-) De hade grillat korv och bara haft kul. Robin hade fått nya fotbollskor i julklapp och nu önskar sig Alice likadana.

Vi väntar på att Karina o Björn ska komma förbi. De är min mamma o pappas bästa vänner och har varit som en moster o morbror för oss under uppväxten. De fick inga egna barn, så vi fick mycket kärlek o omtanke från dem genom vår barndom. Och en tradition sedan vi var jättesmå var att de komm kvällen innan julafton med ett godishus. (de finns inte längre, men de såg ut som hus och hade lite blandade gotter inne i.) Ialla fall har den traditionen fortsatt till våra barn. Så de kommer säkert snart, eller så ses vi hos mamma o pappa. Lite lustigt att Karina o Björn bodde i huset intill vårt, som är precis likdant som vårt. i. Flyttade för några år sedan in till stan.

Måste hämta ut min julklapp med. Den nya datorn! Tror att den ska finnas på ICA.

Och så vill jag hinna förbi och se hur det går för älskade Lisa i huset. Men får se om tiden räcker till.

Vad har ni gjort idag och vart firar ni julen imorgon??

Kommentarer
Postat av: lollo

hej gumman , hanns inte med en promenad idag . men vi kör på hårt efter nyår eler hur !?? idag har vi grillat och bakat . morgondagen spenderas hemma hos johans syster kram

2008-12-23 @ 19:10:55
URL: http://louiceee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0