Vardagen igång

Uppe med tuppen och iväg till skolan och dagis i olika omgångar. Skönt att vara tillbaka i vardagen igen. Ungarna är glada över att träffa vänner igen!
Alice ska gå 3 dagar i veckan, men det var inte klart vilka dagar. Så klart... Det r inte bara att bestämma själv här. Det ska passa fröknarna bäst. SÅ lite barn som möjligt. Så vi får se vilka dagar det blir. Å vad jag saknar vårt gamla dagis i Sthlm. :( Där kände man verkligen att de älskade ungarna och VILLE ha dem där! De ringde tom hem när de var sjuka och pratade och ville ha dem tillbaka. Så underbara. Här känns det alltid som om allting är så jobbigt. Och A går 12 timmar i veckan!!!!!!!!!!!!

Jaja, ska inte börja elda upp mig över detta.
Bara ett år kvar på dagis.....

Manducan har kommit och vi testade igår och vi gillar!

Måste gå, lilleman vill ha frukost och Alice ska snart iväg.

Kommentarer
Postat av: Angelica

12 timmar?? Men är inte den allmänna förskolan 15 timmar??? Enligt lag eller några andra allmänna bestämmelser??? Trodde jag...

2008-08-20 @ 09:38:58
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: Lisa

När man hör hur det verkar vara här i byn så börjar jag bli osäker på om jag verkligen vill att L ska gå på dagis här... morr

2008-08-20 @ 10:42:39
URL: http://nogg.se/frujagdell
Postat av: frida

Angelica: Jo det är 15 timmar här med. Men Linnéa går i skolan 8-13 och Alice får vara på dagis 9-14, så det blir så mycket lämna och hämta. Så jag hämtar A samtidigt som L. Det är väl där min irritation började. Att jag frågade om hon kunde få gå 8.30-13.30 men nä. Jag kunde få hämta tidigare men inte lämna. Jaja...



Lisa: De är säkert bra. Men jag har ju vårt gamla att jämföra med och då är det svårt att mäta sig med dem. Och de är trevliga med för det mesta. Men jag tycker väl att de ligger kvar i det gamla; att förskolan är barnpass, inte en pedagogisk verksamhet.

Men det finns många bra avdelningar i Lje. :) Det vet jag!

2008-08-20 @ 13:56:59
Postat av: Angelica

Märkligt!

2008-08-20 @ 22:48:05
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: Jessica Barck

Vännen, förstår din frustration...som du vet har jag mött på detta flertalet gånger också....det fyrkantiga tänkandet...pust...

men som du sa; det finns många bra avdelningar också, Oscars är KANON!!!! Världens goaste fröknar....är supernöjd..



Kramar!

2008-08-21 @ 12:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0