Underbar dag!


Idag fick vi följa med till Ängön med Lisa och hela hennes familj och släkt som hyr en slags lägergård där varje år första helgen i augusti. Och vilket ställe!
Stort hus med ca 40 bäddar, stort kök, toaletter, duschar, pingisbord, hockeyspel, fotbollsplan, gungor, badplats, strand, brygga, kajaker och säkert mer! :-) Och kanonväder!!

Det ända negativa för dagen var getingarna!! Fan de är helt galna nu! Vi hade tre elracketar som vi brände dem med så fort vi kom åt, men det var verkligen på oss hela tiden. Usch.

Vi var på stranden nästan hela dagen, gick därifrån vid 18-tiden. Perfekt att vara där och bada och laga mat och äta uppe i huset. Så fick man en liten sol- och getingpaus på dagen med.

Alice har varit helt galen idag. Vi hade inga armpuffar med, så nu simmar ungen! Hon är inte klok. Och hoppade och dök hela tiden, simmade upp till ytan och vidare bort till trappan och i igen. Hela dagen!

Alla bara skrattade åt henne. Hon är enormt duktig!


Undrar bara hur mycket vatten hon har svalt idag?! Hon rapade stort hela eftermiddagen. ;-)

Elias har trivts hela dagen  och bara haft det gott. Vi bestämde oss ändå för att åka hem vid 18-tiden. Jag har inte varit riktigt kry idag och känner mig rosslig i halsen, då är det skönast att vara hemma. Och eftersom E vaknar ganska många gånger för att äta känns det inte så kul att sova nära alla andra. Men nästa år har vi blivit medbjudna med, så då ska vi stanna över!!

Tack snälla för idag. Det var toppen.

Kommentarer
Postat av: Thessan

Ååå vad det verkar som om ni har haft det mysigt. Själv sitter jag här med en kopp honungsvatten som forhoppningsvis ska trolla bort hostan. Jag hostar så att JAG väcker H!. Ha en underbar helg ikväll sticker vi på Åbo kryssning med Siljas nya båt. Kjam på er!

2008-08-02 @ 03:59:07
Postat av: Therese

Javisst är det fint där!! Vi inviterades förra året & det var så mysigt! En massa härliga människor, god mat & skön stämning :-) Kanske vi ses inästa år ;-) Har lyssnat på dig & ska nu försöka mig på en egen blogg, vi får se hur den blir..hmm med Oscar`s hjälp till en början ska det nog gå vägen;-)Krya på dig!! Kramar T

2008-08-02 @ 10:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0