Sista grillningen?

Idag passade vi på att grilla, det var så fint väder och man känner i luften att hösten är nära. Snart slut på denna säsongen!

Vår granne Danile kom över igår kväll och överraskade oss med ett helt durkslag med nyplockade, färdigrensade kantareller!
Så idag blev det grillad kyckling, klyftpotatis och underbar kantarellsås. Jag åt så att jag fick ont i magen och har det ännu!
Det blev sent, (kl 18) med maten idag och jag hade inte ätit sedan frukosten kl 8. Det är lätt hänt att man glömmer eller inte hinner äta själv numera. Man ger Elias mat och sedan är det något man måste göra. Och så har man glömt att man inte ätit själv! Och när man känner att det är dags att äta, så är det ofta något som kommer ivägen. Måste bli bättre på det. Annars är det så lätt att man bara stoppar i sig en bulle eller fler, eller en kexchoklad när blodsockret är nere i tårna och man måste få i sig något snabbt.

Idag blev det sent eftersom tjejerna och Jocke var på ridningen och sedan kom min mormor, morfar och moster och fikade, men mycket trevligt!

Imorgon ska vi åka och se på match! Är riktigt sugen, det var länge sedan jag var och hejjade på min Man. Dags att vara en stödjande fru.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0