RESTERÖDS

Ja där hamnade jag när Elias hade somnat i bilen. För att fördriva lite tid innan det var dags att hämta Linnéa då tog jag en snabb tur in i butiken. Och man hittar ju alltid något. Idag blev det snygga röda lånkallingar till Elias och en cool tröja till.
Ska ta kort på honom med kläderna när de är tvättade och redo att användas. Fin kommer han att bli!
Gillar verkligen rött på pojkar men det är svårt att hitta tycker jag.

På fm åkte jag och E in till min mormor o morfar för lite fika och umgänge. Och så skulle jag hjälpa dem med deras nya mobiltelefon. Fick begränsa det till att instruera i hur man ringer, svarar och lägger på. Inte lätt när man är 86 år! Tänk vad tiderna ändras.

Morfar var lite farsinerad när jag filmade E och fotade med min telefon och så berättade jag lite om föra över bilder till datorn, hemsidor, internet mm och hur man kan söka allt på nätet. Att vi "ungdommar" (jag räknas nog eg inte in i det facke me, men...)inte ens kan slå upp telefonnummer i katalogen utan söker allt på nätet. Otroligt tyckte han och så funderar han en stund och säger:

"Det blir väl att man får skaffa sig en dator så småningom."
Men då säger mormor:
"Inte under vår livstid förstår du väl?!"

ÄLSKAR DEM!

Skulle vilja sitta på deras kökssoffa och prata och lyssna hur länge som helst. Och gärna varje dag.

Från dagen:


Kommentarer
Postat av: Thessan

Ja, underbart!!!

2008-08-21 @ 17:57:29
Postat av: Angelica

Men herregud, är det din mormor som ligger på golvet!! Så skönt att dom är så pigga!

2008-08-21 @ 20:40:20
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: Tina

Härligt med gamla människor! Fina bilder på din prins:)

2008-08-22 @ 10:21:29
Postat av: frida

Japp det är min mormor! :-)

2008-08-22 @ 17:42:32
URL: http://fridajensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0