Nu är vi hemma

Vi har hållt oss undan lite idag. Mannen jobbade natten så vi åkte iväg vid 10-tiden för att han skulle få sova lite i lugn och ro. Inte för att han har svårt att sova, för han skulle nog sovit lika gott om vi var hemma och röjde med. Men som den snälla respektfulla, hänsynsfulla och kärleksfulla fru jag är så lämnade vi hemmet.

Jag hade köpt en fin väska till min nya telefon härom dagen och eftersom Linnéa fick ärva min gamla telefon och leka med så skulle hon absolut ha en sådan väska med. Den skulle betalas med egna pengar och allt.

Det började med att mamma köpte en sån här fast blå och större, en shoppingkasse typ. Den är tovad och de är superfina. Och efter det har den sålt som smör i solsken! Mamma får beställningar på att köpa dessa väskor vart hon än kommer! Det är min kusin Linda som säljer dem i hennes butik. Sprudla.

Efter det åkte vi hem till ma o pa och åt mat.

Seadn ville vi hälsa på min mormor o morfar för morfar hade visst varit dålig. Han har ont i sin rygg och har haft feber flera kvällar i rad, och då blir man ju lite bekymrad. Linnéa stannade med min pappa och Alice ville hem till sin pappa. Så jag åkte hem med henne, då låg han kvar i sängen men var vaken. Klockan var väl 15 eller så. Dags att gå upp!!!
Bad honom tömma tvättmaskinen och hänga tvätten.

När vi kom in till mormor var det ingen hemma, men Elias sov så jag och han promenerade till stan och mamma tog bilen. Hade ett paket från Libero att hämta ut. Sedan åkte vi tillbaka och då var de hemma. De hade promenerat till och från stan. Herre, vilka människor!

Men mysigt som vanligt att sitta och fika hos dem, med kok-kaffe och massa med hembakade kakor. Mmmmmmmmmmmmmmm.

Elias var på sitt allra bästa humör och charmade alla.

På hemvägen beställde jag pizza och nu har Elias badat med pappa Jocke. Linnéa stannade kvar hos ma o pa. De har nog en myskväll med "Allsång" som hon älskar.

Måste säga att min man tar nog priset.... Jag bad honom hänga tvätten.  Jo det hade han gjort, men han hade inte vikt och tagit bort den tvätten som hade hängt på tork, nä den hängde kvar och han hade letat fram en torkställning till!
Helt otroligt.
-"Jag visste väl inte om den tvätten var torr".
Nä det är ju svårt att känna efter! Lathet eller vaddå?! Fy säger jag bara.......

Kommentarer
Postat av: lollo

ag va nära att ta en promenad imorse för jag har ju bestämt mig för en prommis om dagen men ja skyllde på vädret ;) de är ju lättare att komma iväg om man e två ! så ag kan närsom . kankse redan imorgon ? kram

2008-08-05 @ 20:43:06
URL: http://louiceee.blogg.se/
Postat av: Angelica

Min käre make brukar tycka att han är sååå duktig när han sätter igång en tvättmaskin när han är hemma men han hänger den aldrig sen utan det får jag göra när jag kommer hem. Men han slår sig minsann för bröstet för att han har tvättat. fnys

2008-08-05 @ 21:07:30
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: Frida

Lollo: Ja vi kanske kan sporra varandra?



Angelica: Ja sätta på maskinen är ju SÅ jobbigt.

;-) Dessa karlar...

2008-08-05 @ 21:26:49
URL: http://fridajensen.blogg.se/
Postat av: Carin

hahaha känner igen det där, min sätter gärna igång en maskin det låter ju som om det e han som centrifugerar skiten för hand.. NOT.. vem hänger då?? åååå

2008-08-07 @ 21:52:26
URL: http://www.nogg.se/tiora

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0