Amnings-craving

Finns det?
Jo det måste det göra för jag har haft det med alla tre. Lite speciellt är att det är glass. Jag är verkligen ingen glassälskare i vanliga fall. Men nu, på kvällarna efter E har somnat så blir jag så sugen. Och det ska vara egengjord strut. Alltså färdigköpa rån med choklad/vanlijglass i! *mmmmmmm*

Med Linnéa och Alice hade jag gräddvaniljglass med karamellströssel minns jag. På kvällarna. Måste vara något med mina amningshormoner. Och jag hoppas att suget försvinner när jag slutar amma. :-)

Har ni/har haft några konstiga cravings??

Under graviditeterna hade jag nog sug med.
Jag minns väl bäst hur det var med Linnéa eftersom hon var först. Jag var sugen på det mesta och gick ju upp 25 kg med. Åt mycket hamburgare, ja mycket av allt faktiskt! ;-) Men ett tag under vintern var jag extremt sugen på apelsiner. Och de skulle vara filéade och skurna i bitar och ätas med sked i en skål. Viktigt!

Med Alice åt jag nog bättre, säkert mycket tack vare att jag hade Linnéa och fullt upp och regelbundna måltider. Kommer ihåg att jag var vansinnigt sugen på asiatisk mat. Och det blev många luncher varje vecka på Kina take away som låg i grannhuset. Gott!!

Med Elias hade jag nog inget särskilt sug. Men samma genom alla tre graviditeterna var att jag var tvungen att äta ofta. Annars fick jag blodsockerfall och höll på att tuppa av. Vilket gjorde att jag har ökat duktigt i vikt alla tre gångerna. Kan inte begripa hur en del lyckas hålla vikten under en graviditet!!

En annan blir barbamamma. ;-)

Snart är det läggdags. Lillemannen börjar låta trött. Stormannen ska åka omtvå timmar och jobba natten.
Vad händer i ert liv?

Kommentarer
Postat av: Angelica

När jag ammade Pontus drack jag enorma mängder cocacola. Mycket bra diet. :-(



När jag var gravid med Pontus kunde jag inte äta nånting fett, däremot socker. När jag var gravid med Elin kunde jag inte äta nånting sött, däremot fett. Hmm... Sist jag var gravid åt jag jordgubbsfil varje kväll runt 22-tiden så det kan jag aldrig mer äta. Smakar urk.



Jag vet en grej som du hade med Linnea - julmust! :-D

2008-08-09 @ 20:34:50
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: Frida

JAAAAAAAAAA! Det hade jag ju nästan glömt! Jag och Jocke laddade upp med julmust när vi var hemma i Sverige över julen ch sedan igen över påsken. ;-) Underbart gott var det. Gillar det ännu faktiskt. Att du mindes?! Kram vännen.

2008-08-09 @ 21:24:30
URL: http://fridajensen.blogg.se/
Postat av: Lena

Hde inga speciella cravings med R. Tyckte att jag åt som vanligt typ. Med honom så gick jag upp 17 kg och såg ut som en svullen flodhäst =( Det mesta låg ju på magen men den var STOR!!!



Med M så hade jag bara ett sjukt sug på citron på maten, även en del godis och självklart min eviga last colan. Trots att jag malde mer med M så gick jag bara upp 12 med henne. Bara en liten kagge... Men hon var ju rätt liten med.



Nu vräker jag i mig det mesta. Sött sött sött och åter sött... Men men, GOTT är det.



Här blir det filmkväll idag. R är hos sin far och Tina ikväll så det är bara jag och Millis hemma.



Kram kram vännen!!

2008-08-09 @ 21:49:34
URL: http://minaunderverk.blogg.se/
Postat av: lisa hanfelt

Hej

Jag hade sug efter lakris när jag vänta Nora, Vattenmelon med Liam, Glass med Neo det är bara med Saga som jag inte hade något sug.. Sitter nu här och har drabbats av "målfeber" du får nog komma på besök snart så jag kan göra något annat annars drunknar huset i tavlor.



Lisa

2008-08-10 @ 00:36:49
URL: http://liam.ronaldblogg.se
Postat av: Frida

Lena: 12 kg är ju idealet att gå upp. Mysigt med en tjejkväll. ;-) Hur är det med febern?



Lisa: Jag ska verkligen försöka komma ut i veckan. Svårt att få ihop tiden bara. I natt har J jobbat så då ska han sova, annars hade idag varit en bra dag. Regn och rusk. Är sugen på att se alla dina tavlor! Du för öppna ett galleri i ditt nya kulturhus?

2008-08-10 @ 08:00:34
URL: http://fridajensen.blogg.se/
Postat av: Lisa

Cravings, va e det... För mig var det nog ALLT som är onyttigt ;-) Tack för idag, mycket uppskattat att få prata av sig lite med sin allra allra bästa vän. Du e underbar! Puss

2008-08-10 @ 16:50:47
URL: http://nogg.se/frujagdell
Postat av: Frida

Lisa: Vad lustigt, jag skrev precis en sådan kommentar på din sida. hihi Tack vännen.

2008-08-10 @ 17:42:13
URL: http://fridajensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0