Tråkad

Känner mig lite uttråkad, det har bara kommit den sista veckan. har ingen lust att sätta igång med något här hemma. Tappat lusten för att tvätta och andra saker som måste göras. Som tur är har min man varit mer en klippa hemma än han varit tidigare. Kan det ha och göra med maten? Jag blir rastlös. I vanliga fall kanske jag tar en kaka, en bulle eller lite godis. Tidsfördriv helt enkelt. Tror att det måste vara det som är problemet. Man måste bara bryta de dåliga vanorna.
Precis som när man slutar röka. Det är bara själva vanan man saknar egentligen. Själva ciggaretterna smakar skit, om man ärligt tänker efter när man drar ner röken i lungorna. Men vanan, känslan av att röka, att man har det som en del av sin identitet, det är det som är svårt att vänja sig av med. Samma sak nu med godis/sötsuget.

Dessutom är jag arg över de dyra priserna på tågbiljetter. Skulle velat åka till min goa Nettan som fyller jämna år om ett par veckor, men resan går på nästan 2 tusen så det känns inte kul. Men blir det inte av då så ska vi åka hela familjen vilken helg som helst. Så läser du här Nettan kan du väl kolla när du vill ha oss?

Nu ska jag försöka få E att somna, han ligger och vill inte somna. Sedan blir det fruktsallad och keso till Robinsson.

Kommentarer
Postat av: louise

snart kommer våren hjärtat , då känns de mindre uttråkat :)) jag känner mig oxå stillastående ... de finns för lite att göra när man inte kan vara så mycket ute . till våren finns de inte tillräckligt med timmar på dygnet !

2010-01-27 @ 20:44:52
URL: http://louiceee.blogg.se/
Postat av: louise

ps . de är skittråkigt att städa ...inte konstigt att man tappar lusten då o då !!

2010-01-27 @ 20:45:40
URL: http://louiceee.blogg.se/
Postat av: Nettan

Jag vet att du vill komma upp, men vi tar det

senare i vår. Här är det snökaos. Kan det inte sluta snöa snart, börjar tröttna!

2010-01-28 @ 06:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0