Idag

Idag åkte vi ner till Gbg för att avsluta lite affärer med Jockes fd arbetsgivare. Sedan passade vi på att storhandla på Maxi K-älv. Gillar den affären, antagligen för att det finns mer än bara mat? ;)

När vi kommit hem och ätit god pastagratäng fick jag ett ryck och började rensa ur skåp i hallen, vilket ledde till att jag fick sorterat ut för små barnkläder. Så imorgon åker massor med påsar med ut till min kusins barn, gott att bli av med det, samtidigt är det lite jobbigt att göra sig av med sånt med. Passade på att lägga ut några plagg på tradera med, det har jag inte gjort på länge. Men jag orkar inte med för många auktioner. Mycket att hålla reda på då.

Nu har jag två hälsobröd i ugnen. Ska blir gott med en nybakad ostmacka i kväll efter träningen. Jodå, ni läste rätt. Jag har tänkt att ta mig ner till Annas Power-yoga ikväll. Se om det är något för mig.

Ni har väl bakat hälsobrödet?

2 dl fiberberikat havregryn
5 dl vetemjöl
1 dl krossat linfrö
1 dl russin
1 dl grovhackade hasselnötter (jag brukar ta mandel för alla allergikers skull)
2 tsk bikarbonat
1 tsk brödkrydda
1 tsk salt
4 dl mild naturell yoghurt
1/2 dl flytande honung
1/2 dl lingonsylt

Blanda alla torra ingedienser först och häll sendan i fil, lingosylt och honung, blanda noga så smeten blir jämn.
Smör smörj en "lång" form och häll i smeten.

Ugn 175 grader
1 timme

Kommentarer
Postat av: Hockeymorsan

Jag brukar ta solrosfrön istället för nötter. Det är mums det. :-)

2010-01-13 @ 13:49:13
URL: http://vidlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0