Arbetat

Idag blev det en långdag tillbaka i arbetslivet. 8-17 med ett stort gäng goa barn. Är lika farshinerad varje gång jag hoppar in hur generösa barn är med sin tillit. Jag lyckas få goda vänner idag med och förutom att det har skett en mängd förändringar på fsk sedan jag var där kände jag mig rätt tillbaka och ganska hemma.

Så kul att se allt som händer inom fsk de senaste tvår åren! Fantastiskt och det börjar bli injobbat och trovärdigt nu vilket känns jätteroligt. Engagerad och bra personal, det är fast personal som jobbar med ataljé och utepedagoger, frukost/lunch-buffér, integrerade avdelningar, samarbeten, nytänk kring inskolningar osv... Har sett mycket roligt, "nytt" idag. :)

Men samtidigt ser man de små nyinskolade precis fyllda ett åringarna... De är inte stora alltså.  Mitt hjärta blöder när jag tänker på att själv lämna ifrån mig mina barn så små. Jag skulle inte klara det, det hade inte gått. Vad glad jag är över att ha kunnat vara hemma med dem så länge.

Får se när det blir dags för jobb igen. Nu måste jag ialla fall ta itum med vad jag vill göra till hösten för då är det nog slut på hemma-mys-med Elias-livet. Plugga färdigt USKA eller chansa på jobb inom fsk. Eller något annat!

Nu har jag hållt på sedan jag kom hem med att paketera paket som jag sålt på tradera. Ibland undrar man om det är värt det. Kanske därför jag inte gjort det på nästan två år. Men kul med lite extra pengar för försmå kläder. :)

Nope, nu måste här fixas och trixas lite.  Fullt upp de kommande dagarna så får se om jag hinner slänga in några inlägg. Min huvudvärk har släppt tack o lov. Var orolig när jag åkte och jobbade för det kändes lite sådär när jag gick upp, men det har släppt under dagen.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: ida

Är så glad att jag inte ens vart inne på Tradera nångång än. Skulle antagligen blivit hooked direkt!! haha!



ROligt att det var roligt på jobbet och skönt att huvudvärken är borta! Hur mår Elias?



På tal om utepedagoger, en kompis till mig i klassen har en son som går på ett "ute-dagis". Verkar hur roligt som helst. Dom är ute mest hela tiden + att de äter alla måltider utomhus (då vädret tillåter)... SKönt för barnen!

2010-01-20 @ 21:34:00
URL: http://www.idathylen.wordpress.com
Postat av: ida

Ur och skur dagis hette det! Googlade lite och fasiken vad fräckt! Varför finns inte det i Ljungskile? :-)

2010-01-20 @ 21:45:31
URL: http://www.idathylen.wordpress.com
Postat av: Hockeymorsan

Heja dej! Du kommer nog på nåt! :-)



Kram

2010-01-21 @ 11:18:09
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: Hockeymorsan

Föresten... GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!! Hoppas du får en bra dag!

2010-01-21 @ 11:19:40
URL: http://vidlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0