Skyltat till hunden

Idag när vi gick ut bestämde jag mig för att skriva en skylt till alla hundar.

Vad är det för folk som låter sina hundar dag ut och dag in pissa precis vid folks ingångar? Allvarligt talat måste man väl se när hunden ska lyfta benet och slå en drill? Ja jag har ju ingen hund, men hade jag haft det hade jag dragit med hunden ialla fall (minst!) ett par meter ifrån ingången till någons hus.

Sånt här kan jag elda upp mig på. Och gissa att jag säkert kommer bli en surkärring. Men detta känns som sunt förnuft att man bara inte gör så. Hela vintern har de gått och pissat på mina grindstolpar och snöhögar. Nu ska jag jaga dem om de fortsätter. ;)



fatta hur mycket snö det är?! Helt galet och mer ska det visst bli.


Snälla hunden, kissa inte precis framför vår entré.

Vår lekstuga försvinner snart...


Och huset med känns det som...

Kommentarer
Postat av: Maggan

Ja jäklar ska detta aldrig sluta, föredrar i och för sig snö framför slask men det håller ju på att begrava oss, är orolig för taken på våra hus på Åland, grabbarna kanske inte har några hus kvar,UCH! Men barnen har iallafall snö på sitt sportlov för en gångs skull.

2010-02-22 @ 14:04:39
Postat av: Therese

Bra Frida! Hoppas att lappen hjälper.

2010-02-22 @ 15:02:23
Postat av: Jennie

Hahaha, kul...Du kanske får vara med i uppföljaren av den boken med lappar som folk satt upp. Hoppas det ger resultat. Kram

2010-02-22 @ 18:01:59
URL: http://willebusdesign.blogspot.com
Postat av: Hockeymorsan

Helt rätt! Mina kära vänner familjen Norr har gjort likadant, dock inte riktigt lika trevligt som du. :-) På deras skylt står det "Hundpiss, nej tack!" :-) Heja er!

2010-02-22 @ 18:47:18
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: Thessan

Har läst sådana skyltar här hos oss oxå. Jag har även skällt på en kärring i vårat område som lät sina tre hundar skita precis vid kvarterets fotbollsplan. Hon sa själv att hon inte gillade bajs på gångbanorna men att bajsa på den lilla lilla (ca50cm) gräsplätten mellan gångbana å fotbollsplan var tydligen ok. När jag uppmanade henne att plocka upp detta så sa hon att hon inte hade ngn bajspåse med sig. Vem f-n går på promenad med hundARNA utan att ta med sig ngn??? Detta var ngra år sedan men jag blänger ff på henne. GRRRR.

Hos oss rasade altantaket ner natten mellan lör-sön. Så sysselsättning fattas inte just nu:-(

2010-02-23 @ 08:52:00
Postat av: Tina

BRA Frida!!

Såå irritersamt med allt hundkiss och Bajs:..Blää!!

2010-02-24 @ 13:54:35
Postat av: Carin

Bra där, Frida! Jag skulle också ha stört mig massor...

2010-02-25 @ 16:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0