Min dag

För det första: Tack för alla fina kommentarer.

Idag hade vi tänkt att överraska barnen efter skolan med att åka till Lek&Bus-landet, men snöovädret satte stopp för det. Jag har varit fruktansvärt rastlös idag. Bara gått runt och velat hitta på något! Typiskt bara för att man är inställd på att åka iväg.

Så jag letade fram lite playdoh och så sysselsatte vi oss med det en liten stund.


Vi är så koncentrerade och skapar bollar, gubbar katter och annat.

Mysigt när man kan börja hitta på lite pyssel tillsammans. Ska inskaffa lite fingerfärg och andra roligt. Jag älskar den här tiden! Han är världen goaste. Han blir aldrig rastlös konstigt nog. Han skulle lätt kunna gå hemma och skrota hur mycket som helst.  Han är som ett eko och går och härmar allt man säger. Små goa kommentarer hela tiden. "Gör du mamma?, sa du mamma? E du mamma? Höööööööör du mej?!"

Skrattade åt mamma idag när vi var där. Jag berättade att jag att upp Elias i kö till förskolan. Hon tittade kärleksfullt på honom och sa: "Åååå då får mormor allt hämta dig."
Han är ju våran minsta och kommer vara länge, även om han börjar bli stor. Två år om mindre än två veckor. What?!

Vi fick sällskap i degandet av Niclas som också satt och knådade med oss ett tag. Sedan gjorde jag goda toast till lunch och kaffe. När Elias skulle sova middag ville han absolut sova i Neas säng så det fick han. Somnade på en gpng och vaknade pigg o glad 1½ timma senare. Själv lagade jag en god köttgryta och läset ut min bok: "Om jag kunde drömma".

Efter maten åkte vi till mamma och pappa och fikade. Alice gick till sin klasskompis som bor i min gamla vän Oscars fd hus. (Grannar med mamma o pappa.)

Nu sitter jag här och njuter av en god kaffe Karlsson. Har du inte provat den så gör det.


Kaffe Karlsson: 3 cl cointreau, 3 cl Baileys, 1½ dl kaffe och toppa med löst vispad grädde och lite farinsocker.

När Jocke och ALice kommer hem från Mange Meny (vår vän som är kock ;-)) ska vi göra egen kebab. Ska bli smaskens! Sedan ska nog flickorna somna på mig i soffan till Lets Dance. En helt vanlig fredag. ;)

Vad gör ni?

Kommentarer
Postat av: ida

Låter som en alldeles härlig fredag tycker jag!!!



Play doh är verkligen hur kul som helst!!! :-) Jag brukar sitta kvar å greja när nellie blivit klar/tröttnat.. haha!

2010-02-19 @ 18:54:55
URL: http://www.idathylen.wordpress.com
Postat av: lisa hanfelt

Ja här testas mat som jag tänkt att ha på dopet en fisksoppa med örtbröd till. Kanske att det blir korv till alla barn har inte bestämt mig ennu. Har ni nått för er i helgen eller skall vi köra en taco + badkväll??? vi är bara hemma om det är så. Ha en go fredag....

2010-02-19 @ 20:13:05
URL: http://liam.ronaldblogg.se
Postat av: Maggan

EGEN kebab! hur gör man då? ursäkta en novis dumma fråga.

2010-02-21 @ 19:34:52
Postat av: Maggan

EGEN kebab! hur gör man då? ursäkta en novis dumma fråga.

2010-02-21 @ 19:36:05
Postat av: Maggan

Jaha ja där blev det en extra , kan det bero på vinet?

2010-02-21 @ 19:37:51
Postat av: Hockeymorsan

Jag tror den där Karlsson smakar riktigt gott! Kan man ta en på en söndag tro? ;-)

2010-02-21 @ 19:57:16
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: ida

Undrar om fru Jensen har bloggtorka?

2010-02-21 @ 20:43:25
URL: http://www.idathylen.wordpress.com
Postat av: jessica

karlsson hur gott som helst....nu vet jag vad jag ska handla hem till helgen..!!! :)

2010-03-01 @ 22:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0