En dag att glömma

Idag har varit en väldigt jobbig dag. Har övervägt att inte ens skriva om den, för jag vill helst bara dra täcket överhuvudet , gråta mig till sömns och vakna imorgon.

Mamma ringde imorse och berättade att mormor, min älskade mormor var jättesjuk. De hade åkt ambulans igår till NÄL och läkarna visste inte vad som var fel. Hon hade hög feber och var medtagen. Prover togs men de visste inte ändå. De trodde kanske att det var en infektion i njurarna eller på hjärtklaffarna.

Så jag reagerade som jag ofta gör när jag blir orolig eller ledsen att jag blev arg. Något litet och dumt som att flickorna inte hjälpte till med något jag bad om var avgörande för att jag skulle få ett raseriutbrott som ledde till städmani och Joakim fick veta att han levde med. Det hela slutade med att jag satt i barnen säng och grät medan golven torkade och alla andra gömde sig. ;/

Tårarna bränner bakom ögonlocken hela tiden. Fortfarande.

Och så var farfars dödsannons i tidningen idag. Det blir så verkligt då.

Mamma ringde för ett tag sedan och de hade fått åka hem från sjukhuset. De visste inte vad som var fel, men inget visade på något så de gissar visst på virus. Mamma den stackarn är väl helt slut. Först resan och pappa som varit dålig, sedan farfar och allt som rör hans bortgång. Och nu detta med mormor. Måste hon bara piggna på sig min fina mormor!
Detta är mer än vad någon av oss orkar med.
10 år till ialla fall. Snälla... Jag vill att mina barn ska växa upp med fina minnen av sin gammelmormor.

Hela dagen har jag gått runt och kännt mig ledsen och arg, har svårt att djupandas. Och varit rädd att någon ska ringa. Orkar inte prata och bli ledsen mer. SÅ mina vänner. Jag är tillbaka imorgon. 

Kommentarer
Postat av: ida

Det är då konstigt att när något väl händer så händer allt på en å samma gång....

Usch!!



Hoppas hon kryar på sig!!! KRAM!!

2010-02-18 @ 19:27:53
URL: http://www.idathylen.wordpress.com
Postat av: louise

Finaste Fridan ! Man får vara sån ibland med .

2010-02-18 @ 20:07:10
URL: http://louiceee.blogg.se/
Postat av: Nettan

Tänker på dig! Ring när du vill prata!!!

2010-02-18 @ 20:37:34
Postat av: Therese

Stor kram till dig.

2010-02-18 @ 20:44:58
Postat av: Hockeymorsan

Usch då. Ta hand om dig vännen. Kram

2010-02-18 @ 21:44:39
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: angela

Usch vilken skitdag! Hoppas mormor kryar på sig snabbt! Den dom inte låter sina känslor gå ut över sina närmaste finns inte, det e klart att det är så, så är det för alla! Fördelen är att dom älskar en lika mycket ändå!! Så det behöver du inte må dåligt över! Ge dom en extra kram imorgon så är allt glömt och förlåtet! Massa kramar till dig

2010-02-18 @ 21:53:13
Postat av: lisa hanfelt

Tänker på er och vi håller tummarna för din mormor. Du vet var vi finns om det är något så tvecka inta att höra av dig..



Lisa

2010-02-18 @ 22:15:40
URL: http://liam.ronaldblogg.se
Postat av: Tina

Kramar från mig

2010-02-18 @ 23:53:34
Postat av: Jessica

Kram!

2010-02-19 @ 09:27:22
Postat av: Maggan N

Det är tillåtet att visa känslor, alla förstår och älskar dig ändå, tänker på dig KRAMIIIS!

2010-02-19 @ 10:37:01
Postat av: Carin

Härligt att du vågar bli arg även om ilskan symboliserade sorg o annat. Jag stänger ofta inne det o det är värre...

2010-02-20 @ 12:00:59
Postat av: Linda Hellberg

Å men vännen, det låter som om ni haft mycket det sista...usch.. Hoppas det är bättre nu.

Stor kram

2010-02-26 @ 23:31:31
Postat av: L

Tankar och kramar

2010-02-27 @ 22:03:01
URL: http://lenalarssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0