Uppdatering

Jag vet inte hur många gånger jag tittade om telefonen funkade idag, men det gjorde den och ingen fröken ringde. Så lite innan två var det en längtans-sjuk mamma som kom in på förskolan. Mötte en liten kille med Laban i handen och något glansig blick. Han kastade sig i famnen och började gråta. Stackars liten hade haft en bra förmiddag fram till dess att de skulle gå in och äta lunch. Då hade han frågat efter mamma, pappa och sedan sett barnen på skolan nedanför och längtat efter Alice o Nea med. Han hade varit ledsen och trött och åt ingen lunch så en fröken hade fått lägga honom innan de andra och han hade somnat snabbt. Vaknat en timma senare och varit ledsen igen men ändå accepterat läget om att mamma snart skulle komma.

Så det var en lättad kille som grät ut en stund i mammas famn.

Imorgon väntar jobb för mig så pappan får lämna och hämta. Jag kommer att tänka på honom hela dagen...

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh lillkillen! Det kommer säkert gå bra framöver, de är ju lite ledsna i början. Men kommer ihåg hur jobbigt det var... :-/

2010-04-21 @ 06:43:27
URL: http://www.idathylen.wordpress.com
Postat av: Anna

Åh lilla hjärtat!! Alexander var likadan, d går över. Dom har jätteroligt där, men så kommer d stunder när dom längtar efter mamma. Tänk va gott att få längta efter en go Eliaskram!!!Kämpa på, liten börjar bli stor. Önskar man kunde pausa lite ibland!

2010-04-21 @ 08:04:08
Postat av: Bubba

Stakars liten... Det är inte roligt när det är så där ledsna och saknar en... Hjärtslitande som mamma förstår om det känns jobbigt...



Lisa

2010-04-21 @ 12:24:34
URL: http://bubbadesign.se
Postat av: Erica

Kunde han kanske ha med något som påminner om dig? På vissa förskolor får barnen ha ett foto på sin mamma och övriga familj att titta på eller så vet jag barn som haft mammas nattlinne eller dylikt som doftar mamma som tröst. Men man vet ju att det går över och att de flesta barn klarar av det galant.

2010-04-21 @ 19:46:44
Postat av: Cissi

Hoppas han snart kommer in i verksamheten, det finns inget värre än att gå därifrån och dom gråter...jag har haft tur peppar peppar med mina 2 :)

2010-04-22 @ 12:28:51
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0