Borta, men kanske tillbaka..

Jag har varit borta från bloggen ett tag. Har känt att det varit en hel del som jag inte velat skriva om och därför tappat lusten för att blogga alls. Jag hoppas att det ska bli bättre, men annars blir det en paus ett tag. Men jag ska se om jag hittar tillbaka till skrivlusten igen.

Det har hänt lite trots att jag varit ifrån bloggen och Påsken firades med goda vänner hemma hos Angela med fam. Vi grillade, lekte lekar och umgick. Det var en familjedag så det avslutades tidigt.

Jag har behövt en morot med min mat och träning så i måndags gick jag med i viktklubb. Vilket jag hoppas ska kunna motivera mig tillräckligt för att peppa mig till lite promenader (jogg), träning och äta lite sundare. Ingen bantningmetod utan mer räknar kalorier ut efter vad jag behöver och gör slut med. Jag ska tex äta 1500 kcal om dagen (för att nå mitt mål) och den räknar ut mina måltider och då drar av för träningar osv. Väldigt inspirerande att träna när man ser att man har mer kalorier att äta efteråt. ;)  Och så får man färdiga matsedlar från frukost till middag, allt. Där emot har jag lite svårt att ta färdiga recept, men då kan man lägga in egna och så räknar sidan ut åt en. Toppenbra!

Idag blir det tyvärr ingen box för mig för min axel har varit bråkig sedan förra veckan, så jag och Lisa ska ta en ordentlig power walk. Idag ska vi upp i 90 min tänkte jag, svettigt ska det bli!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja idag ska vi svettas, hoppas bara jag hinner med i ditt tempo... Jag har ju legat lite på latsidan det sista men hoppas att rökstoppet gjort sitt så jag inte börjar flåsa innan vi kommit bortom knuten...

Ses om en stund!

2010-04-07 @ 17:40:27
Postat av: Tina

JAG är också med i Viktklubb, har gått ner 4 kilo på dem 2 veckorna jag vart med.

Bantade ju förra året med viktklubb också och gick då ner 7 kilo men under hösten vintern sunkade vi ihop oss och jag gick upp allt igen.

Men det var bara mitt eget fel och jag tycker viktklubbär jättebra, uppdateringen på livsmedel och så kanske inte är jättebra men annars funkar det toppen.



Hur mycket vill du ner?? Jag ska ner 4 kilo till tänkte jag=)



Kram Tina

2010-04-07 @ 23:52:25
Postat av: Frida Jensen

Tina: Målet är 10 kg. Ett kilo i veckan, men vi får väl se vad kroppen tycker och hur det funkar. Lycka till med din nedgång! :)

2010-04-08 @ 07:26:25
URL: http://fridajensen.blogg.se/
Postat av: Angela

Frida inte tio kilo, hade ju vart kul om vi fick se dig på stranden!!!! En vandrande pinne e det ingen som ser vettu;-)

2010-04-08 @ 12:45:35
Postat av: frida j

Angela: haha!

2010-04-08 @ 15:42:04
URL: http://fridajensen.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja 10 kilo var la att ta i???????????? Herre..

2010-04-08 @ 19:05:55
URL: http://www.idathylen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0