Min mormor

Idag ringde jag mormor o morfar och frågade om jag och Elias kunde komma på fika. Så vid 10 tiden var vi där. Jag hade kokat kaffe och hade med bullar för jag mormor hade ramlat i dalen bakom huset för ett par dagar sedan och jag visste att hon har haft ont. Och hon passar alltid upp så när vi är där.

Men hon var bättre i benet idag, ialla fall så pass att hon hade hängt upp tvätten ute och städat. Hon kan bara inte vara stilla. :)

Elias älskar att vara där och jag med. Men idag när vi kom var mormor inte sig riktigt lik, hon hade ont i ett öga som rann och underläppen var sned. Det hade blivit så i förrgår och det blev inte bättre. Så när vi fikade sa jag till henne att hon måste ringa doktorn så de får kolla upp det. (var rädd att hon haft en liten stroke eller borelia) Och hon vill ju inte riktigt, för "då kommer jag väl inte hem igen" som hon sa. Men hon ringde ialla fall och kom tillbaka och grät.
"De sa åt mig att sätta mig i bilen och åka in med en gång."

Det klart att man måste kolla upp sånt här, men hon är så himla rädd att det ska vara något allvarligt och att hon ska få vara kvar där och morfar bli ensam. De ville absolut köra till NÄL själva, för det är så skönt att ha bilen med. Och morfar har lovat att slå på mobilen och ringa mig när de vet något.

Usch. Jag är livrädd att det ska hända dem något. Mina underbara mormor o morfar. Men de är gamla med. 81 och 87 år tror jag morfar blir nu. Men jag är itne alls redo att inte ha dem i mitt liv, det kommer jag aldrig bli. Nu håller vi bara tummarna att det inte är något allvarligt med mormor och att de snart kommer hem igen!

Här firar vi deras 60 åriga bröllopsdag.

Kommentarer
Postat av: lisa hanfelt

Usch hoppas att allt går bra men jag förstår din rädsla. Du verkar ha sådan himla god kontakt med din mormor och morfar. Man vill aldrig miste något sådant. Tack för det fina du skrev till mig det värmer. Håller nu tummarna och skriv gärna vid besked.



Lisa

2009-09-10 @ 16:04:44
URL: http://liam.ronaldblogg.se
Postat av: lisa hanfelt

usch förstår din oro håller alla tumar för att det inte skall vara något. Ni verkar ha så himla go kontakt och det är klart att man vill att det skall finnas för alltid. Tack för de du skrev till mig det värmde. Skriv gärna om du får besked...

Lisa

2009-09-10 @ 16:12:24
URL: http://liam.ronaldblogg.se
Postat av: lisa hanfelt

hoppsan trode inte att det första kom med det gjorde det tydligen

Lisa

2009-09-10 @ 16:13:38
URL: http://liam.ronaldblogg.se
Postat av: Carin

Hoppas verkligen mormorn repar sig, hon har inte fått migrän, fast då borde hon ju känt av värken, ahh ska sluta hobbydoktorera. håller tummarna Vad underbart att ha sina morföräldrar kvar fortf, alla mina gamla är borta sen länge....nu är mina egna den äldre generationen... suck

2009-09-10 @ 18:39:35
URL: http://tatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0