Mammaledigheten

Idag har vi haft världens mysigasta förmiddag. Jag älskar verkligen tiden nu. Och att kunna få vara hemma och njuta av den är helt underbart!

Idag vid 8-tiden kom en lastbil åkande med en grävmaskin på flaket. Så vi tänkte att nu är det dags för lekplatsens makeover. Så efter frukost och dusch tog vi på oss stövlar och kläder och gick ut. De hade lastat av en stor traktor med skopa och en mindre grävmaskin. Så vi tittade på dem, plockade björnbär och Elias proppade i sig. Han älskar alla bär! Alldeles blå på både händer och ansikte. Sedan promenerade vi i skogen och plockade äpple och tittade runt. Och när vi kom ner kom gubbarna från kommunen och började med lekplatsen. Min gamla Bengt var det som grävde. (han var min sk extra pappa från det jag var 10 till 18, de åren jag red deras hästar)

De raserade den gamla gungställningen och vi ska få en ny samt ett nytt lekhus. Ska bli roligt!

Louise och Mathias kom ut och sedan gick vi hem till oss och åt lunch, sedan passade vi Mathias medan L var hos doktorn sedan blev det fika och lite mys innan de gick hem igen. Så idag har det varit en riktigt bra dag.

Elias pratar som bara den och säger de flesta ord och gör sig bra förstådd. En helt underbar tid alltså. Jag ska njuta av den här hösten. Vara ute och upptäcka världen med honom och och hålla han lilla hand i min på spännande promenader. :)


Nu börjar mitt nya fovorit-vila-middags-program på tv4+ "The doctors".

Kommentarer
Postat av: Lisa

Härligt!

2009-09-24 @ 13:36:00
URL: http://lisajagdell.blogg.se/
Postat av: Angelica

Njut för sjutton! Ja du vet ju hur snabbt det går....

2009-09-24 @ 16:38:31
URL: http://vidlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0