Gräsänka

Idag åkte mannen till sthlm. Tänk vad roligt det hade varit att åka med... Men men vi har det bra hemma med. En annan gång, ganska snart skulle jag vilja åka upp ialla fall och hälsa på goda vänner, strosa på stan och bara njuta av vackra Stockholm.

Men idag ska vi ha en riktig mysig lördag jag och barnen. Just nu är Alice på kalas, Linnéa hos grannen, Elias sover och jag dricker kaffe och slappar framför datorn.
Sedan blir det till att hämta Alice, laga lite mat, handla för kvällen då vi tänkte baka pizza, äta godis och gotta oss i soffan innan vi lägger oss alla i våra säng för att sova. Låter som en kanonplan!


Gårkvällen spenderade vis hos Jeanette o Magnus med underbart god mat. Jocke följde med Magnus ut och han hade fått en hummer och ett gäng kräftor som vi avnjöt. En del var gratinerade i vitlössmör, andra åt vi som de var och en del var gratinerade med grönmögelost. Sedan smakade vi på hummern, god sallad, vitlöskbröd och gott vin!

Det är underhållning att bara få titta på en kock in action! Jag fick hejda mig flera gånger för att inte rycka in köket och rädda mannen. Han hade grytor på spisen, formar i ugnen, det kokade här och stektes där. En unge på armen och var social med oss andra som bara tittade på! ;-) Fick förklar att jag inte är så van med att se en sån händig karl i köket bollandes med så många uppdrag på en gång.

Det var en otroligt trevlig kväll. Vilka kanonmänniskor.

Kommentarer
Postat av: JJ

Vad menar du?? Du har ju en jätteduktig man i köket ;-) Eller kanske inte...lol



Den som bet mig i fingret smaka best..vitlöksmarinerad!



Ha det i kväll nu ...längtar!

2009-09-26 @ 17:20:31
Postat av: frida

VA?! Mn man kommnterar. Kort i taket! Love you

2009-09-26 @ 20:58:36
URL: http://fridajensen.blogg.se/
Postat av: ida

haha.... !!

2009-09-26 @ 21:17:39
URL: http://idathylen.blogg.se/
Postat av: Linn

Hej ! Fy vad obehagligt med Lilla Alice ! Hoppas det blir bra och att det inte är ngt mer än bara på ytan. Ja det är en stilla lunk när gubbarna är borta ,(konstigt ) Har precis blivit galen på Filippa som ritat med en stearin stump över hela TV:n medans jag va i duschen !!! Får se om den går att rädda ,vilka ideer de har ungarna puhhh man blir alldeles grå hårig. Ha en härlig dag och kram på er

2009-09-27 @ 11:51:53
Postat av: ida

Det var ju skit att Qviding förlorade idag! :-( Ingen rolig resa hem för grabbarna då!!



Ja.. kort influensa.. om det nu var en influensa ens?

Nellie hade 40 graders feber på natten till fredagen... Och lite feber på fredagen och sen inget mer.. Lite snuvig och hängig på fre och lör men nu tiptop...

Jag har vart DUNDERförkyld med feber... Fast bara i en dag eller nåt.. Nu bara lite snuvig och hostig :-)

Skitkonstigt!

2009-09-27 @ 20:24:02
URL: http://idathylen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0