Tjena, tjena!

Ska snart iväg på frukostfika hos Louise. Men idag ska det bli bättring på bloggen. Lovar!

Har blivit lite smått eroende av Mix megapols "jagad" och spenderar kl 8-9.40 varje morgon i tvättstugan. Med radion på. ;) Ni kan tro att det är fint där nere.

Idag växlade jag och flyttade radion med mig till Elias rum ett tag medan jag rensade i hans garderob, plockade fint i leksakerna, dammade, bäddade och dammsög. Och i reklampausen hanns det med dammsugning av övriga rum, blöjbyta, lek och en dusch.

Linnéa hade som jag trodde halsfluss när vi i tisdagsmorse åkte till doktorn. När jag ringde sa de såklart att man bör vänta tre dagar med halsont innan proverna visar något, men eftersom jag hade sett henne i halsen så fick jag komma ner med henne och till en läkare direkt. Och efter en snabb titt i halsen sa hon att det var en tydlig, ond halsfluss. Behövdes inte ens några prover. Så ibland är det bra att vara bestämd när man ringer och får komma med en gång. Efter ett dygn med Kåvepenin kände hon sig bra. Idag är hon hemma för säkerhets skull. Och imorgon är det skola igen. Himla tur för hon ska spela Djembe för hela skolan eftersom det är Fn-dagen och alla samlas i gympasalen.

Nu blir det lite fix innan frukostträffen.

Kommentarer
Postat av: Maggan

Vad är Djembe?

2009-10-22 @ 10:40:53
Postat av: Frida

Maggan: Det är en slags trumma. Typ bongotrumma. :) Lite annorlunda instrumentval, men hon gillar det. Själv försöker jag övertala henne att börja med gitarr nästa år. Men det är djembe som gäller!

2009-10-22 @ 11:50:08
Postat av: Maggan

Låt henne hållas, huvudsaken att hon trivs med vad hon gör, skönt att hon hann bli bättre så hon får vara med.

2009-10-22 @ 18:08:18
Postat av: Tina

Jag gillar också Jagad..

Sitter ofta i bilen vid den tiden också så då lyssnar vi.

Var ju ute och jagade också när dem var i Uddevalla.=)

2009-10-23 @ 12:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0