Sårad mamma

Ajaj har kommit hem från vårdcentralen där jag har opererat bort ytterligare öeverfläckar. Två i huvudet och det gör asont. Har precis tryckt i mig två alvedon som jag hoppas ska ta udde av det onda nu när jag känner att bedövningen släpper.

Den första jag tog, trodde de att de inte skulle behöva sy, men det behövdes för det slutade inte blöda. Jag tryckte på den medan den andra togs bort och syddes. Och när det var dags att sy den andra hade nog bedövningen börjat släppa, för det gjorde ont när hon började sy, men det var bara att härda ut för det blir ju ändå stick när bedövning ska sättas.

Det är ganska obehagligt faktiskt att ta dem i huvudet för där är ju inte något fett, bara skinn och ben, så det gör ont att bedöva och det blöder mycket. Men nu är det gjort. Sist jag tog några i huvudet var 97 och nu hoppas jag att det ska dröja, eller förhoppningsvis aldrig behöva göras igen.

Dessutom får de ju raka bort lite hårt runt om, inte mycket hoppas jag. Ialla fall är det skönt att det äntligen är gjort. Har tänkt att göra det i flera år och lovar mig vid varje frisörbesök att de ska bort, men så glöms det. De kammar på dem och det gör ont. Men bara det får läka i några dagar så blir det tipptopp.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Usch, det låter som att det gör jätteont. Styrkekram till dig!

2009-10-29 @ 07:49:39
URL: http://vidlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0