Kvällens bak

Japp ikväll blev jag sugen på att baka. Det kommer oftare nu märker jag. Ett långt tag har jag varit helt bakfri, men nu är lusten här. Hade jag haft tid hade jag kunnat baka väldigt ofta. Fast det är väl tur att jag inte har det kanske. ;)

Ikväll blev jag sugen på något med äpple eftersom mormor och morfar var här med lite av deras äpplen igår. Så det blev Äpplemuffins med havretopping. Låter hur gott som helst tycker jag. Och jag slickade skålarna! Ska visa er bilder sedan och dela med mig av receptet såklart.


Igår var som sagt mormor o morfar här och de fick med sig en hel ica-påse med mina vindruvor, som mormor skulle centrifugera så jag/vi? kan göra saft sedan. Men när de åkte började jag sålla ut eftersom det var massor kvar och gjorde egen saft, bara för att testa. Och det blev faktskt riktigt gott! Bara egna druvor och socker. Nästa gång ska jag nog tillsätta lite äpple, eller citron för att få den lite syrligare. Men riktigt nöjd för att vara första gången.

Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0