Frusen

Sitter här och huttrar i pyjamas och fleecemorgonrock. Tror att det är för att jag är alldeles slut i kroppen och inte ens en lång varm dusch hjälpte.

Vet inte vad det beror på men ibland i perioder får jag ledvärk. Undrar om det kan ha med hormoner att göra? Jag får ont från magen och ut i höfter, leder och ner i benen. Ialla fall är det en sådan dag idag.

Men annars har det varit en toppendag. Vi var ett gott gäng och åt brunch här och lekte ett tag.

Jocke har hållt på  hela dagen med de nya digitalboxarna som vi fick igår. Vi ska he en sån där inspelningsbar box uppe, som man kan pausa och spela in program. Verkar avancerat. Undrar om jag kommer begripa mig på den.
Ialla fall har han borrat och dragit sladdar utefrån och in på tre platser. Vardagsrummet, tjejernas rum och vårt sovrum. Så NU äntligen kan jag lägga mig i sängen och se på tv. Ska invigas idag! Vi köpte ju en bamse-tv till sovrummet för ett tag sedan som inte har kunnat användas förrän nu.

Elias sov bara en haltimma eftersom Jocke borrade precis intill balkongen så det blev en mycket längre em än vad man är van vid. Men så skönt att äta mat tidigt, hinna ut på lekplatsen tidigare, läsa läxor, leka med kompisar och mysa. Lägga tjejerna i vår säng och hinna läsa en kapitelbok för dem! Underbart. Och ändå ha en lång kväll kvar för sig själv.

Elias började redan vid 17 att fråga om välling så eftermiddagen var lite väl lång för honom. Tänk vilka vanemänniskor man är.

Nä, nu soffläge och vila benen lite.

Kommentarer
Postat av: ida

Brukar oxå få sådär ont ibland... från magen å ut i benen... Känns typ som växtvärk.. konstigt!

2009-10-15 @ 09:55:10
URL: http://idathylen.blogg.se/
Postat av: Frida J

Ida: Ja precis som kraftig mensvärk, svårt att sätta fingret på det. Hm..

2009-10-15 @ 12:58:22
Postat av: ida

fast iofs brukar jag få det ett par dagar innan mens så det har väl nån koppling till det

2009-10-15 @ 14:38:37
URL: http://idathylen.blogg.se/
Postat av: Angelica

Den där inspelningsbara boxen är guld värd! Jag tyckte det var helt onödigt men nu i efterhand, aaahhh!!! Kan jag natta barnen och sen spola tillbaka till nåt program. Och alla program som går efter 22 kan jag spela in och se nån annan gång. Perfekt!

2009-10-16 @ 08:59:51
URL: http://vidlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0