Räknar pengar

Flickorna kom hem och såg att leksakskatalogen hade kommit. Å vad mycket de ville ha! Nu har de stängt dörren om sig och räknar pengar. De ska se hur mycket de har tillsammans, för det var visst något gemensamt de ville ha. Undrar vad de smider för planer?

Helt plötsligt har de börjat leka med dockor och sånt. Kotileiki sa vi på finska, det är väl hemlek direkt översatt. Sånt är visst roligt. De vill ha kaffebryggare, elvisp och sånt. Sånt de hade när de var små och som jag kastat för länge sedan i någon utrensning. Ska de lägga sina slantar på sånt nu? Iof har jag en plan på att göra ett storslaget kök till Elias när han blir av med bäbissäng och skötbord till våren någon gång. Så det kanske inte är så dumt ändå.

Hemlekar är nog en lek som återkommer i alla åldrar, med olika roller bara. 

Det är rätt mycket skillsmässor och elände i rollekarna nu mera. Och de har barnen varannan vecka osv hör man när de leker. ;)

Kommentarer
Postat av: Carin

Ja tänkt vad verkligheten speglas i barnens lekar och roller. Jag har en 4-årig kille som hörde att jag sa att min farmor var död. -jaha sa han, vem sköt henne då? Snacka om att leva i datavärlden/atvspel etc. Död= skjuten osv...

2009-11-10 @ 19:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0