Mer tankar om vaccinet...

Ja hade det bara varit mig det handlade om hade jag inte tvekat att ta vaccinet. MEN jag tänker på tjejerna; tänk om det kommer fram att de senare kanske blir sterila eller någon annan hemsk biverkning som man hör snurra runt. Och varför är det olika rek. i olika länder?! Varför ska gravida ta det här i Sverige och I Tyskland inte? Och är det bara bullshit man hör om att det kan leda till skador senare i livet?

Och om man tar vaccinet, är man ändå inte säker från att få det va? Och nästa år, ska man vaccinera sig och barnen igen då? För det är väl inget långvarit skydd? För vanlig influensavaccin kommer ju varje år. Hur är det?

Jag blir inte klok. Tar man det lär man väl få ångra sig och blir barnen sjuka så kan det ju bli som en vanlig influensa eller så blir det jättesjuka och då lär man verkligen ångra sig om man inte har vaccinerat dem.

Fortsätt kom med tankar och synpunkter, snälla!


Kommentarer
Postat av: cissi

För mig finns det INGA tvivel. Vi ska självklart ta vaccinet. Har gjort massa intervjuer för och emot detta, och är så trött på alla skrämselteorier som florerar runt. Tror helt enkelt att vi i I-världen är så bortskämda...för hundra år sen hade vi inget val, men nu finns det vaccin. Dessutom säger dom att nästa vända kommer att drabba de yngre barnen mer, de har dom sett i Australien där dom ligger långt före oss. DESSUTOM tänker jag på alla andra som inte kan ta vaccinet, för dessa kan det handla om liv och död om deom blir smittade...tex cancersjuka...Ord och inga visor va;)

2009-11-01 @ 16:40:16
Postat av: Frida

Cissi: Tack, det är precis det jag menar att jag vill ha lite "ord och inga visor"! Att någon är säker! Och det känns bra för du är ju "med i svängen" och har säkert fått massa bra info om saken. :)

2009-11-01 @ 16:42:59
Postat av: Cissi

Albin har fått den första pga hans diafragmabråck, och han fick bara en rodnad. Men, självklart får alla göra det som känns bäst...Gå på magkänslan...

2009-11-01 @ 17:02:22
Postat av: Ida

Förstår dig. Men tänk om det skulle bli så jävla illa att barnen drabbas hårdast av svinis. Då kan det kanske i efterhand varit bäst att vaccinera dem om man jämför lungmaskin vs biverkningar? (som jag inte tror finns, inte mer ön nåt annat vaccin iaf)

2009-11-01 @ 18:04:07
URL: http://Www.idathylen.wordpress.com
Postat av: fru korn

Hej. Jag har ändrat mig flera gånger men har nu i samrådan med mannen bestämt att det ska vaccineras, dels för att skydda våra barn samtidigt som vi kan hjälpa till att begränsa influensan.

Men visst det är ett svårt beslut man måste ta, ingen kan göra det åt dig.

kram

2009-11-01 @ 20:48:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0