Magsjuka och olycka

Ja det måste det vara. Linnéa kräktes en gång igår kväll efter hon hade somnat. Typiskt att man är ensam då. Men hon är så stor och duktig, så in med henne i duschen sedan skurade jag hela rummet. Väckte Alice och fick in henne i mitt rum. Duschade mig själv och spritade överallt.

Linnéa somnade om, men jag har knappt fått en blund i ögonen. Lyssnat efter alla små ljud. Är ju livrädd att Elias ska få det så där har jag varit och kollat många gånger i natt.

Resten av natten var lugn, men Linnéa har varit riktigt dålig i magen och sprungit på toa mycket. Men annars vid gott humör och mår inte dåligt. Äter och dricker och sitter isolerad på sitt rum. Henne går det ingen nöd på för hon ser på film, tv, pysslar, får mat och dryck nerskickad. Det är värre för Alice.

Henne håller jag hemma just in case. Tänk om hon skulle vara smittad och få magsjuka i skolan! Nä, hon får vara hemma. Och hon är ju också isolerad. Från Linnéa vilket är jobbigt. Hon vill vara där nere.

Imorse hände en olycka här hemma som skrämde skiten ur mig. Elias håller på att klättra i soffan och på armstöden osv. Men han har bra koll på det och brukar vara försiktig. Men så ställer han sig upp i soffan vänd mot mig och säger:  HOPPA! Och så hoppade han högt i soffan och får lite framvikt och flyger över ryggstödet, dyker rätt ner i golvet på pannan och slår över så han hamnar på rygg. Det ser ut som om han bryter nacken åt fel håll och jag bara skriker: Joooooooooooooooocke! Vet inte om jag vågar ta honom, livrädd att han HAR brutit nacken, men han skriker, Jocke rusar upp och jag tar honom och håller honom fast och hårt.

Han rör sig och gråter, men en ganska dämpad gråt, vilket skrämmer mig. Men efter mycket gos, och undersökningar av hela han märker vi att han klarat sig bra, men får ett rejält blåmärke i pannan. Lille gossen.

Tur att de är så tåliga och mjuka i kroppen.

Sedan dess har jag och Elias åkt till apoteket och handlat.


ytdesinfektionsmedel, vätskeersättning för både barn och vuxna (kan vara bra att ha med till Egypten med) och imodium för resan.

Sedan blev det stopp på Konsum och handlade en massa Proviva och mat till lunchen. Idag blev det Jockes favorit: Köttkorv påpurjolök med senap- och ströbrödstäcke, kokt potatis och senapssås. Gott blev det.

Kommentarer
Postat av: lisa hanfelt

Ursh fler som är drabade av denna kräka. Den gillar vi inte. Hoppas det är över och att det inte blir fler som insjuknar.



Lisa

2009-11-02 @ 16:11:02
URL: http://liam.ronaldblogg.se
Postat av: Maggan

Fy! du skriver så man håller andan, vilken tur att det gick så bra, förstår att du vart skräckslagen men dom verkar ha änglavakt.

2009-11-03 @ 10:32:54
Postat av: L

Fyyy vilken skräck!! Stackars lilla E då... Skönt att det gick bra trots allt. Kram kram.

2009-11-03 @ 11:11:39
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: Carin

hujja mig ja vad läskigt det måste ha sett ut...

Skönt att det gick bra...

2009-11-03 @ 20:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0