Fred på jorden

Fred och frid mina vänner, julen är här...


Nu är det juletider! Även för alla er som vägrar tända stakarna och stjärnorna innan advent. :) Nu kan man njuta av julen på riktigt. Julmusiken strömmar ur högtalarna och det är rött och fint i varje vrå. Dagen till ära kom frosten och solen med.

Elias, jag, Louise och Mathias gick ut i solskenet. Det var så gott att kunna vara ute lite. Tror inte det har hänt på flera veckor. Ja nästan inte.

På tal om något annat så har jag köpt mig en ny klocka. På Ullared fyndade jag den..


Klockan 14 ska vi hem till mamma och pappa för middag och adventsmys. Efter det kl 16 är det skyltpromenad här i samhället med avslutning på Lje gården där det blir glögg och pepparkakor.

Vad gör ni idag?

Kommentarer
Postat av: ida

Fin du var med rött läppstift! Klockan var oxå snygg!



Ja nu är det advent då får man börja hitta julkänslan!

2009-11-29 @ 13:55:54
URL: http://www.idathylen.wordpress.com
Postat av: Angelica

F*n vad cool du är i nya frillan!

2009-11-29 @ 14:00:56
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: Maggan

Vi har tänt ljus förstås och tagit en promenad, när vi vakna i morse sken solen och det var lite frostigt ute när vi skulle gå var allt insvept i dimma så tråkigt tur man kan tända ljus istället, vilken härlig solbränna du har fortfarande.

2009-11-29 @ 15:40:48
Postat av: Tina

Vi har varit på stan där det varit levande skyltfönster och annat mys.

Jättemycket folk och det är kul att stan lever upp ibland!

2009-11-29 @ 16:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0