Efterrätt; Fridas kladdkaka

Lyxig kladdkaka

100 g smör
100 g choklad

4 msk kakao
2 ägg
1 1/4 dl vetemjöl
1 msk vaniljsocker
2 dl socker

Steg för steg

- Sätt ugnen på 160 grader

- Smält smöret i en kastrull och låt svalna.

- Smält chokladen i ett vattenbad (jag smälter den i det varma smöret)

- Rör samman samtliga ingredienser.

- Smöra och bröa en springform, 24 cm i diameter.
Häll i smeten

- Gräddas i 24 min.

- Låt kakan stå några timmar innan servering

Till kakan ska jag ringla min hemgjorda saftsås som jag gjorde så här:

* 1 dl mormors hemlagade svartvinbärssaft
* 2 msk potatismjöl
* 2 dl vatten


Koka upp saften. Blanda mjölet i vattnet och häll under omrörning ner i kokande saft. Koka upp och det är klart.

Tänkte ringla den fint över tallriken och kakan tillsammans med en klick grädde.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Hejsan!!



Alltså..jag har halkat in på din blogg i ett antal veckor nu dagligen..o jag känner dig inte...men man blir sååå glad när man e här inne o läser!!!

Dina recept,inredning osmak..man får många tips!!

E så kulohitta hit o läsa!!



Kramar

2009-11-27 @ 20:38:32
Postat av: Cattis

Hejsan!



Alltså..jag har halkat in på din blogg dagligen i ett x antal veckor nu.Jag känner dig inte men tycker du skriver om blandade intresserade saker. O att du delar me dig av recept-KUL!!

Fastna för din blogg :)



Kramar

2009-11-27 @ 20:44:56
Postat av: Anonym

ooooppsss blev visst dubbelt inlägg..datan krångla... :(

2009-11-27 @ 20:46:32
Postat av: Frida

Cattis: Ooo vad roligt, vad glad jag blir att du gillar bloggen. Välkommen! :)

2009-11-28 @ 06:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0