Morgonidyll

Ja här är det ljuvlig morgonidyll. (För tillfället.)



Igår var en riktigt jobbig dag för Alice och mig. Tror faktiskt att jag aldrig har arvit på arg på henne som jag blev igår. Vissa dagar är pest med en snart 6 åring som absolut inte hör på vad man säger. Eller hör gör hon, men väljer att fullkomligt skita i det man säger.
Och det är riktigt tröttsamt.

Vi har länge pratat om att man inte leker med kläderna, att man inte drar fram alla kläder när kompisarna kommer över, och byter, slänger på golvet osv. Det ser ut som en virvelvind dragit fram i garderoberna!! (hon har kläutkläder, men det är inte kul)

Så för 10239823974027140274014801 gången talade jag med A och hennes vän att ni får inte leka med kläderna. Jag kommer att låsa in dem.

Så säger kompisen: "Frida, så säger min mamma med och nu har de lyft in garderoben i klädkammaren och låst!"

Jag önskar att jag kunde göra det.

Sedan spelar hon ut Jocke och mig mot varandra. Hon frågar mig och får nej, går till Jocke som säger ja. Igår rann det över och jag blev vansinnig, så hon fick stanna inne från 5.30, sedan var det hysteri utan dess like innan hon sansade sig lite åt kvällsmat och stensomnade innan kl 19! (Hon hade ju varit vaken till ca 22 kvällen innan så det gör ju sitt till med humöret. Funkar inte på mina barn att vara vakna sent.)

Idag orkar jag inte bråka. Hoppas på en lugn dag.

Var fasen är solen och de 20 graderna som jag blivit lovad?!
Vi skulle försöka sola oss lite bak på Lollos mega-altan idag.


Kommentarer
Postat av: ida

Oj vad jag längtar tills Nellie kommer in i den åldern :-) .. Inte

2009-05-13 @ 11:13:21
URL: http://idathylen.blogg.se/
Postat av: Angelica Karlsson

Åhh känner igen mig,vissa dagar vet man liksom inte vart man ska ta vägen,men men vad ska man göra=)

Dom söta små liven är så underbara =)

XOXO

Hoppas DET blir en bättre dag idag.

2009-05-13 @ 13:10:44
URL: http://angelicasfamiljeblogg.blogg.se/
Postat av: Jessica Mörtsllem

Hmm.. jag tycker det känns som om det var jag själv som skrev.. konstigt tycker jag! Kämpar med min snart 7- åring titt som tätt! Tova gör precis sådär BYTER OM SJUTUSEN GÅNGER och hon är svår med kläder!



Jag kan ta fram kläder tillsammans med henne kvällen innan och lik förbannat är det sura miner,tanda-gnissel, och jag får höra att jag är en väääääldigt dum och elak mamma :-S Så jag förstår preeeciiiis vad du menar med att vara arg och frustrerad över att de inte lyssnar heller.. Kram på dig och glöm aldrig att du är Super-mamma!

2009-05-14 @ 13:01:12
URL: http://jessicamellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0