Beslutet är taget

Jag åker inte.
Börjar gråta bara jag tänker på det, men nu har jag bestämt mig. Jag skulle ha dåligt samvete för det är så många andra "måsten" just nu och jag skulle kunna rabbla upp dem, men jag orkar inte. Och jag ska inte vela mer för mitt eget bästa.

Joakim har försökt att peppa mig att åka och slappna av, släppa taget osv... och ni alla har varit så fantastiska och i eftermiddag hade jag bestämt mig för att vi faktiskt skulle åka. Men så räcker det med att man får en lite kommentar, så fylls det egna samvetet på till bredden igen. Så för att slippa ångesten har jag bestämt mig för att stanna hemma. Och det är inte helt fel heller. ;)

Men jag veeeeeeeeet att jag verkligen skulle behöva komma ifrån lite, så det ska planeras en massa skoj istället! En tjejweekend någonstans och kanske en skön resa i höst? Då kan vi kanske åka när Jockim har semester, så att jag vet att barnen har honom och vi inte behöver blanda in fler barnvakter, för det fixa inte mitt samvete. (Vet att jag behöver jobba på detta, men sånt är det)

Så.

Kommentarer
Postat av: lisa hanfelt

Hej

Såg att du bestämt dig för att inte resa. Jag förstår dig fullt ut skulle skjälv ha väldigt svårt för att resa iväg ifrån familjen. Jag är alldeles för rädd för allt som kan hända. Men pauser är bra och man hämtar kraft.

Lisa

2009-05-04 @ 21:43:10
URL: http://liam.ronaldblogg.se
Postat av: Frida

Ja paus hade varit fint. Idag gärna! I natt har det inte blivit mycket sömn och sedan var det visst morgon redan 4.30. suck

2009-05-05 @ 06:23:16
URL: http://fridajensen.blogg.se/
Postat av: Jessica Mörtsllem

Men vännen då! Du måste tänka mer på dig själv med! Men se till att resan till hösten då!! Du behöver också få känna att du bara kan slappna av och vila. Styrkekramar till dig vännen och givetvis förstår jag hur du tänker..

2009-05-05 @ 12:54:20
URL: http://jessicamellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0