Mer promenader

Ja eftersom våren är i luften idag så tog vi en promenad jag och Elias med. Vi gick ner till byn, hälsade på mormor på jobbet och sedan gick vi till centrum och tittade på grävmaskinerna som håller på och gräver och lastar lera på lsatbilarna. Mycket spännande!!

Vi stannade vid bäcken och tittade på vattnet och sådan hälsade vi på hos Lisa i affären.





Sedan hämtade Jocke upp oss när han hämtade Linnéa på skolan. För jag orkade inte gå uppför backarna igen efter den monsterpromenaden jag gick i morse. :-)

Men det blir många fina steg idag:

steg: 13100 st
km:    9,2


Nu har jag en helstekt kyckling i ugnen som doftar ljuvligt. Har fyllt den med citron, rödlök, örter, honung och gjort små hål i köttet där jag tryckt in fetaost. Och en massa god sky blir det så såsen lär bli gudomligt god. Till detta blir det kokta morotsstavar (bra för E att hålla i handen) och ris.

Har tom hunnit med att dammsuga och tvätta golven idag. Ingen dålig dag. :)

Kommentarer
Postat av: Tina

Du är en riktig "bullmamma" du;)

impad

Lät verkligen gott det där med kycklingen=)

2009-03-11 @ 15:01:40
Postat av: lollo

duktig du är !! faaan nu ligger jag i lä ;))

2009-03-11 @ 15:37:02
URL: http://louiceee.blogg.se/
Postat av: Anna T

Mmmm låter kanon gott. Visst får man "spring" i benen så fort solen kikar fram lite. Själv har jag också prommenerat runt idag, så härligt!

2009-03-11 @ 16:13:34
Postat av: Brynja

Vilka rejäla promenader du dragit till med! Så söt och go han e den lille krabaten, får komma och hälsa på, det var alldeles för längesedan nu.



Kram Brynja

2009-03-11 @ 17:00:30
Postat av: Angelica

Vad stora dom blir dom små liven när dom sitter i sån riktig sulky. Bebistiden går alldeles för fort. suck

2009-03-11 @ 20:47:03
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: Angelica

Året var 1993. Jag kommer ihåg det så väl. Jag hade haft ett fruktansvärt år (1:a på gymnasiet) och höll på att dö när jag kom till den där lilla fiskebyn och visste att vi skulle va där i 3 veckor!!! Men det blev helt fantastiska 3 veckor. Och jag var superglad när vi kom hem därifrån. Så roligt. Vi måste verkligen ses den här sommaren!!!



KRAM

2009-03-12 @ 14:08:54
URL: http://vidlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0